اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 1, 2019
14:15 یکشنبه، 10ام آذرماه 1398
کد خبر: 106454

باور صنعت به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر شده است

دبیر و عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: در حال حاضر باور صنعت به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر شده و نگرانی‌ها برای تبادل اطلاعات کاهش یافته است و بخش صنعتی، پژوهشگاه را همراه خود می‌داند.
 به نقل از سیتنا، "فرامرز رستگار" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی عملکرد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره‌ مدیریت جدید، گفت: یزدانیان، مدیری علمی و اجرایی است، لذا در افزایش کارکرد پژوهشگاه بسیار می‌تواند موثر باشد؛ چراکه افرادی که در پژوهشگاه فعالیت می‌کنند از جنس پژوهش و تحقیق هستند و باید مدیریت این مجموعه، آشنا به این حوزه باشد.
 
وی ادامه داد: باید تحقیقات و مطالعات علمی در پژوهشگاه  ICT کاربردی باشد، همچنین باید این پژوهش‌ها به حوزه‌های مصرف نزدیک باشند، که این بخش مصرف می‌تواند صنعت باشد یا تقاضای بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات.
 
رستگار اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ی یزدانیان، ایشان به زنجیره‌ فعالیت‌های علمی، کاربردی و صنعتی آشنا هستند و به درستی می‌توانند پژوهش‌ها را کاربردی محور کنند.
 
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: از نظر ساختاری، پژوهشگاه ارتباطات برای پیاده سازی برخی سیاست‌ها، نیاز به تجدید ساختار دارد. آن بخشی که بیشتر جنبه‌مدیریتی داشت و به صورت ریز در ساختار بررسی شده بود، باید برای هم افزایی در آن ادغام‌هایی انجام می‌شد تا در بخش ستادی انرژی زیادی مصرف نشود و تمرکز در حوزه‌ پژوهشی باشد.
 
رستگار افزود: نگاه یزدانیان به سازمان پژوهشگاه است تا تحولی در آن ایجاد کند و تا کنون، هم‌پوشانی بین واحدهای مختلف و ادغام‌هایی در این پژوهشگاه انجام شده است.
 
وی تاکید کرد: با تغییر مدیریت و تغییر ساختار، مهم این است که زیرساخت‌ها مرتب شوند تا بهره وری لازم انجام شود. در حال حاضر به مرحله‌ بررسی خروجی عملکرد این پژوهشگاه نرسیدیم، اما جهت گیری‌ها در مسیری است که می‌شود گفت خروجی بهتری نسبت به گذشته به وجود خواهد آمد. با این روند، مراحل تایید و ادامه‌ کار سریع تر انجام شده است که در سرعت و کیفیت کار بهبود می‌بخشد.
 
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، پیرامون ارتباط پژوهشگاه ICT با صنعت، به خبرنگار سیتنا گفت: ارتباط پژوهشگاه با صنعت خوب است و برخی ارتباطات صنعتی پژوهشگاه از طریق سندیکا انجام می‌شود و برخی ارتباطات هم از طریق خودشان صورت می‌گیرد. رفت و آمدهای صنعتی به پژوهشگاه رونق بیشتری پیدا کرده و بخش صنعت با پژوهشگاه باور و همزبانی بیشتری دارند و بخش صنعت، پژوهشگاه را به عنوان رقیب نمی‌بینند، پژوهشگاه نیز به عنوان تسهیل‌گر عمل می‌کند و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد با اولویت‌های کشور نیز سازگار است و اگر این فعالیت‌ها به همین صورت پیش روند ما نیز از این پژوهشگاه حمایت می‌کنیم.
 
رستگار افزود: در حال حاضر باور صنعت به پژوهشگاه بیشتر شده است و نگرانی‌ها برای تبادل اطلاعات کاهش یافته و بخش صنعتی، پژوهشگاه را همراه خود می‌داند.
 
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، پیرامون پیشنهاد سندیکا به پژوهشگاه ICT جهت بهبود عملکرد، به خبرنگار سیتنا، گفت: ما به عنوان صنعت به شرکت‌های تولیدی موفق بین المللی توجه می‌کنیم و در فضای رقابتی با سازندگان خارجی قرار می‌گیریم، اما مرجع بین المللی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، انستیتوهای علمی و فناوری، دانشگاه‌های معتبر جهانی و ITU هستند که مراکز تحقیقاتی مختلفی دارند.
 
وی اظهار کرد: ساماندهی ارتباطات بین المللی در پژوهشگاه با توجه به سابقه‌ای که دکتر یزدانیان در دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات داشتند، اگر به همان صورت باشد، می‌شود امیدوار بود که این ارتباطات نیز موفقیت آمیز باشد.
 
رستگار خاطرنشان کرد: طی صحبت‌های اخیری که با یزدانیان داشتیم، این پژوهشگاه تصمیم دارد جلساتی را با گروه‌های مختلف نخبگان برگزار کند و از ما نیز درخواست کردند با گروه‌هایی که عضو سندیکا هستند و ویژگی‌های نخبگی دارند جلسه‌ای با عنوان ارتباط پژوهشگاه با نخبگان صنعت مخابرات کشور برگزار کنیم که ما هم استقبال کردیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.