بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2019
14:30 یکشنبه، 10ام آذرماه 1398
کد خبر: 106460

استقرار سامانه جامع بانک سپه آغاز می‌شود

 
استقرار سامانه جامع بانکی داتین با نام «امید سپه» به زودی در بانک سپه  آغاز می‌شود.
 هم‌اکنون شرکت داتین در حال بومی‌سازی سامانه جامع بانکی داتین برای استقرار در این بانک است.
 
مدیرعامل داتین با تایید این خبر گفت: «‌زمان استفاده و بهره‌برداری از سامانه توسط کارفرما و مبتنی بر سیاست‌های آنها تعیین خواهد شد.»
محمد نژاد صداقت افزود: «ما برای پیاده‌سازی کامل سامانه یکپارچه بانکی در سپه سناریوهای مختلفی را به کارفرمای خود پیشنهاد داده‌ایم و آنان باید از بین آنها نحوه مهاجرت به سامانه یکپارچه بانکی امید را انتخاب کنند.» او اعلام کرد که انتقال داده‌های بانک سپه به سامانه جدید آغاز شده است.
 
 
 
انتقال داده‌های بانک سپه با توجه به سابقه آن بانک، یکی از طولانی‌ترین پروسه‌های اجرایی پروژه‌ به شمار می‌آید. پیش از این مدیر امور فناوری اطلاعات سابق بانک سپه اعلام کرده بود که انتقال اطلاعات تقریبا از دی‌ماه آغاز می‌شود و طول اجرای این پروژه ۹ ماه خوهد بود.
 
نژاد صداقت با اشاره به اینکه این پروژه موجب شد تا سامانه یکپارچه‌ بانکی داتین ارتقا پیدا کند، گفت: «یکی از نکات قابل توجه در بانک‌های بزرگ، مقیاس‌پذیری (Scalability) سامانه بانکی است. تا پیش از این پروژه با توجه به نوع مشتریان داتین، سامانه یکپارچه این شرکت نیازهای مشتریانمان را پاسخ می‌داد و اگر در یک دوره زمانی مانند روزهای پایانی سال مشکلی پیش می‌آمد آن مشکلات به‌صورت مقطعی رفع می‌شد. اما در این پروژه ارتقای سامانه‌های فعلی از منظر قابلیت‌های غیرکارکردی ضروری بود.»
 
او ادامه داد: «از نسخه جدید سامانه یکپارچه بانکی داتین تمامی مشتریان این شرکت بهره می‌برند از همین رو پیش‌بینی می‌کنیم مشتریان ما در سال آینده از مزایای آن منتفع شوند.»
 
پیاده سازی سامانه یکپارچه بانکی داتین از ۲۸ فرودین ماه سال ۹۸ به‌صورت رسمی در بانک سپه آغاز شد؛ طبق قرارداد مابین داتین و بانک سپه این پروژه قرار است طی یک دوره زمانی سه ساله در شعب بانک سپه پیاده‌سازی شود. طبق این قرارداد، پیاده‌سازی سامانه یکپارچه بانکی داتین در شعب بانک سپه در یک دوره زمانی ۱۸ ماهه صورت خواهد گرفت و پس از آن در ۱۸ ماه باقی مانده نیز پشتیبانی از این سرویس آغاز می‌شود.
 
نژاد صداقت با اشاره به چالش‌های پیش‌روی شرکت داتین برای اجرای پروژه به پیوست گفت: «بانک سپه بانکی با سابقه حدوداً ۱۰۰ ساله در صنعت بانکداری کشور است و بسیاری از سامانه‌های فعلی از سوی همکاران خود بانک پیاده‌سازی و اجرا شده است. از همین رو ما برای اجرای هر بخش از پروژه نیازمند مستندسازی دقیق بودیم که توسط تیم حرفه‌ای و متخصص بانک مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.»
 
او اعلام کرد: «در شرایط فعلی درگیر اجرای پروژه در بانک‌های ادغامی نیستند و پس از به اتمام رسیدن پروژه، بانک در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.