تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2019
14:33 یکشنبه، 10ام آذرماه 1398
کد خبر: 106461

دسترسی به ۲۴۰ API از طریق پلتفرم داده‌های باز شرکت سداد

 
سداد خبر از اتمام فاز اول پروژه طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم OPEN API سدادبا عنوان اکسیژن داد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت داده‌ورزی سداد، وحیدرضا رامین آزاد مدیر ارشد داده و خدمات هوشمند این شرکت اعلام کرده است در حدود ۲۴۰ API بر روی اکسیژن قرار داده‌شده و سرویس‌دهی به تیم‌های داخلی مثل پلتفرم بله و سامانه بام نیز آغازشده است؛ اما عملیاتی سازی این سرویس‌ها و فعالیت رسمی در بازار مالی کشور به‌زودی و تا آخر آذرماه اجرایی می‌شود.
 
رامین آزاد با اشاره به تحولات ناشی از استقرار فناوری‌های نو و روش‌های نوین بانکداری گفت: «اکسیژن بر پایه استانداردهای جهانی، عدم افشای اطلاعات حساس و هویتی مشتری به‌طرف ثالث و احراز هویت قوی طراحی‌شده و سرویس‌ها در این پلتفرم در امنیت کامل در اختیار سرویس‌گیرندگان قرار می‌گیرد.»
 
او مزایای مهم پلتفرم اکسیژن را تسریع در زمان دریافت سرویس توسط متقاضی سرویس، شفافیت در دسترسی‌ها و تطبیق با مقررات، افزایش نظارت و کاهش امکان سوءاستفاده، پشتیبانی کامل از پروتکل‌های مختلف، مدیریت یکپارچه سطوح دسترسی، آمار و اطلاعات دقیق و کاربردی و گزارش‌گیری و پایش کامل، بهبود تجربه کاربری و سطوح عملکرد و امکان تعریف سرویس‌های ترکیبی دانست.
 
رامین آزاد در پاسخ به این پرسش که فین تک‌ها به‌صورت مستقیم می‌توانند از سرویس‌های این پلتفرم بهره‌مند شوند، گفت: «شرکت داده‌ورز با هدف سرعت بخشیدن به روند فناوری در شبکه مالی کشور با حضور در کنسرسیوم فرابوم بخشی از سرویس‌های بانک ملی را از طریق پلت فرم اکسیژن و فرابوم در اختیار فین‌تک‌ها یا سایر بسترها قرار می‌دهد و همچنین ارائه سرویس‌های خاص برای مشتریان VIP از درگاه این پلتفرم امکان‌پذیر خواهد بود.»
 
مدیر ارشد داده و خدمات هوشمند شرکت داده‌ورزی سداد از دیگر اهداف طراحی پلتفرم OPEN API اکسیژن را ایجاد یک بستر برای ارائه و تجمیع سرویس‌های داخلی سداد و سرویس‌دهی به بخش‌ها و تیم‌های توسعه‌ای شرکت دانست و گفت: «در حال حاضر API های استعلام اطلاعات از این بستر به سامانه‌های درون بانکی عرضه می‌شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.