اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 2, 2019
11:18 دوشنبه، 11ام آذرماه 1398
کد خبر: 106476

استفاده از فناوری فضایی برای کاهش آسیب های طبیعی به کشاورزان

 
تفاهم نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و صندوق بیمه کشاورزی در راستای استفاده از فناوری های پیشرفته فضایی به منظور کاهش و جلوگیری از آسیب های طبیعی به کشاورزان و دامداران، امضا شد.
 
این تفاهم نامه همزمان با رویداد راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند و به منظور حمایت از کشاورزان و دامداران کشور در مقابل حوادث قهری و ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از فناوری های پیشرفته فضایی به منظور کاهش و جلوگیری از آسیب های طبیعی به کشاورزان و دامداران، امضا شد.
 
بر اساس این تفاهم نامه که به امضای مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران و محمد ابراهیم حسن نژاد، قائم و مقام و عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی رسید، تلاش خواهد شد تا با استفاده از توان بخش خصوصی، بستر لازم برای استفاده از آخرین پیشرفت های حوزه فضایی برای پیشگیری، مشاوره، اجرا و تعیین خسارت به بیمه گذاران مهیا شود.
 
حمایت از شکل گیری بخش خصوصی متخصص در تحلیل داده های ماهواره ای برای تولید مشاوره های فنی در کشاورزی دقیق شامل توانمندسازی، ارزیابی صلاحیت، در اختیارگذاری زیرساخت ها، شبکه سازی و غیره، با هدف همکاری در راستای پیشگیری و مساحی اراضی، تلاش حداکثری برای تأمین داده های ماهواره ای غیرحاکمیتی، نظارت و مشاوره کلان در مباحث تخصصی فناوری فضایی در حوزه کشاورزی و دامداری، فراهم کردن شرایط تشویقی برای بیمه گذاران به منظور استفاده از خدمات مشاوره و مدیریت مزارع ارائه شده توسط بخش خصوصی، استفاده از خدمات بخش خصوصی به منظور مشاوره، پیشگیری، برآورد حق بیمه، برنامه ریزی، برآورد ریسک و خسارت وارده و ترویج و اطلاع رسانی به کشاورزان و بهره برداران در خصوص خدمات شرکت های فضاپایه از مفاد این تفاهم نامه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.