اپراتورها

تلفن همراه

December 3, 2019
14:17 سه شنبه، 12ام آذرماه 1398
کد خبر: 106532

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق وب‌سایت مخابرات / آموزش گام‌به‌گام

ازطریق راه‌های مختلفی می‌توان قبوض تلفن ثابت خود را پرداخت کرد. برای مثال سامانه ۱۸۱۸ یکی از راه‌های پرداخت قبض تلفن ثابت است که مشترکین می‌توانند از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت غیرحضوری قبوض، از وضعیت ریز مکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به‌صورت نمابر آگاه شوند. یکی دیگر از راه‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداختی است که هم با واردکردن شماره تلفن مورد نظر و هم با واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توان اقدام به پرداخت قبض تلفن ثابت خود کرد. اما علاوه بر این روش‌ها، می‌توان از طریق سایت شرکت مخابرات ایران نیز اقدام به این کار کرد. در این مطلب نگاهی به مراحل پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سایت مخابرات داشتیم.
 
 
 
نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت از سایت مخابرات
۱. ابتدا به سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir مراجعه کنید و روی گزینه «پرداخت قبض» در صفحه اول این سایت کلیک کنید.
 
 
۲. سپس وارد صفحه‌ای مانند صفحه زیر می‌شوید که با توجه به نیاز خود، شماره تلفن ثابت خود را در یکی از موارد «قبض پایان دوره»، «قبض به روز» و «قبض تجمیعی» وارد و کد امنیتی را نیز وارد و در نهایت روی گزینه «دریافت مبلغ قبض» کلیک کنید.
 
 
۳. ما شماره تلفن موردنظرمان را در قسمت قبض پایان دوره وارد کردیم و در ادامه صورتحساب پایان دوره نشان داده شد. در این صفحه علاوه بر مبلغ بدهی، «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» نیز نمایش داده می‌شود. در صورت پرداخت مبلغ بدهی تلفن ثابت خود، می‌توانید روی گزینه «پرداخت» در این صفحه کلیک کنید و یا با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت، از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت نیز اقدام به پرداخت کنید.
 
۴. درصورتی‌که روی گزینه «پرداخت» در این صفحه کلیک کنید، وارد درگاه پرداخت می‌شوید که با واردکردن اطلاعات کارت خود می‌توانید بدهی خود را پرداخت کنید.
 
 
۵. در نهایت پرداخت شما با موفقیت انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.