بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 3, 2019
15:17 سه شنبه، 12ام آذرماه 1398
کد خبر: 106545

نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بار مصرف از سوی بانک‌ها

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها از اول خردادماه موظف هستند رمز دوم ثابت را حذف و رمز دوم یکبار مصرف یا پویا را فعال کنند. بانک مرکزی از شهریورماه سال گذشته به بانک‌ها مهلت داده بود که نسبت به ارائه این خدمت اقدام کنند. در این میان بسیاری از بانک‌ها روش‌های مختلفی را برای ارائه این خدمت به مشتریان خود در نظر گرفته‌اند که در این مطلب قصد داریم بانک‌های ارائه‌دهنده رمز دوم یکبار مصرف را معرفی کنیم. اطلاعات این صفحه در حال تکمیل شدن است.
 
روش‌های دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانکی از سوی بانک‌ها
۱. نحوه دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت بانک تجارت
 
برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت بانک تجارت ابتدا باید به خودپرداز این بانک مراجعه و پس از گرفتن کد فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف یا پویای اپلیکیشن تولید رمز یک‌بارمصرف را از سایت آن دریافت کنید و طی مراحلی رمز یکبار مصرف خود را بگیرید. برای دیدن مراحل انجام این کار و دانلود اپلیکیشن به لینک‌های زیر مراجعه کنید.
 
 
 
۲. نحوه دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت بانک ملت
 
برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک ملت، نیازی به مراجعه به شعبه نیست و از طریق نرم‌افزار بانک و دستگاه خودپرداز می‌توانید از این خدمت استفاده کنید. گام اول این است که با مراجعه به دستگاه خودپرداز به دریافت کد فعال‌سازی اپلیکیشن رمزنگار اقدام کنید.
پس از آن با دریافت کد و ورود به اپلیکیشن رمزنگار رمز یکبار مصرف خود را دریافت کنید. برای دیدن مراحل دریافت رمز یکبار مصرف و دانلود آن به لینک‌های زیر مراجعه کنید.
 
 
۳. نحوه دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک سامان
 
برای استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک سامان، ابتدا به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید و درخواست خود را برای استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف ثبت کنید تا بانک به شما یک کد تصویری بدهد. در این زمان کد فعال‌سازی اپلیکیشن رمزینه نیز برای رشما پیامک می‌شود.
 سپس باید اپلیکیشن «رمزینه» را از سایت بانک سامان دانلود و آن را نصب کنید و پس از آن می‌توانید رمز یکبار مصرف را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنید. برای دیدن لینک دانلود و مراحل دریافت رمز یکبار مصرف دوم به لینک‌های زیر مراجعه کنید.
 
 
۴.نحوه دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک ملی
 
برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف اول و دوم کارت‌های بانک ملی باید نرم‌افزار شصت(۶۰) را نصب کنید. توجه داشته باشید که از دانلود کردن این برنامه از دیگر سایت‌ها اکیدا خودداری کنید.
برای ادامه فرایند فعال‌سازی، به یکی از سه روش «مراجعه با سامانه بام»، «مراجعه به دستگاه‌های کیوسک» و «دستگاه‌های خودپرداز» می‌توان عمل کرد.
 
 
۵.نحوه دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک ایران زمین
 
برای دریافت و استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک ایران‌زمین، ابتدا به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید، درخواست خود را برای استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف ثبت کنید و فرم «درخواست استفاده از خدمات رمز یک‌بارمصرف» را پر کنید.
سپس اپلیکیشن «رمزساز بانک ایران‌زمین» را از سایت بانک ایران‌زمین دانلود می‌کنید و مراحل فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف را انجام می‌دهید.
 
 
۶.نحوه دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک سپه
 
برای دریافت رمز یک‌بار مصرف بانک سپه، ابتدا  اپلیکیشن رمزساز سپه را از سایت بانک سپه روی تلفن همراه خود نصب کنید و پس از آن مراحل فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف این بانک را انجام دهید. برای دیدن مراحل فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف بانک سپه به لینک زیر مراجعه کنید.
 
 
 
۷.نحوه دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت بانک پارسیان و استفاده از آن
 
برای فعالسازی رمز یک‌بارمصرف کارت بانک پارسیان ابتدا به دستگاه خودپرداز این بانک مراجعه می‌کنید و در قسمت «عملیات رمز» گزینه «ثبت نام رمز یکبارمصرف» را انتخاب می‌کنید. این سرویس برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند. چنانچه شماره موبایلتان در سیستم ثبت نشده و یا شماره‌تان عوض شده، با داشتن مدارک شناسایی به شعبه بانک مراجعه کنید.
پس از دریافت کد فعال‌سازی از طریق همراه بانک پارسیان نسبت به ادامه مراحل فعال‌سازی رمزیک‌بار مصرف اقدام می‌کنید. برای دریافت اپلیکیشن بانک پارسیان و دیدن مراحل فعال‌سازی به لینک‌های زیر مراجعه کنید.
 
 
۸.نحوه دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک پاسارگاد 
 
مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند از طریق موبایل بانک نسبت به دریافت و فعال سازی رمز دوم یک‌بارمصرف اقدام کنند. فعال‌سازی موبایل بانک بدین صورت است که با مراجعه به خودپرداز بانک پاسارگاد کد کاربری و رمز عبور را دریافت می‌کنید.
پس از آن با دانلود همراه بانک پاسارگاد نسبت به دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانک پاسارگاد اقدام می‌کنید. برای دیدن مراحل فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف و دانلود نرم افزار موبایل بانک پاسارگاد به لینک‌های زیر مراجعه کنید.
بانک پاسارگاد از طریق کد یواس‌اس‌دی نیز امکان دریافت رمز پویا را فراهم کرده است. به این ترتیب که پس از فعال‌سازی دریافت این خدمت از طریق سامانه‌های ذکر شده، با شماره‌گیری کد دستوری #۷۲۰*، انتخاب گزینه ۶ (رمز پویای کارت) و تعیین شماره کارت از لیست نمایش داده شده، رمز دوم پویا به شماره تلفن‌همراه مشتری پیامک خواهد شد.
 
 
۹.چگونگی دریافت رمز اول و دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک آینده
 
برای استفاده از رمز اول و دوم یک‌بار مصرف ابتدا اپلیکیشن «راز» را از سایت بانک آینده دریافت می‌کنید. پس از دریافت اپلیکیشن برای فعال‌سازی رمز پویای خود اقدام می‌کنید. برای دیدن مراحل دریافت رمز می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
 
 
 
۱۰. چگونگی دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک دی
 
بانک دی به منظور ارتقاء امنیت تراکنش‌های مالی آنلاین و جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در هنگام اتصال مشتری به درگاه‌های پرداخت الکترونیک غیرحضوری، با رونمایی از اپلیکیشن رمزساز «اَرَس» امکان بهره‌مندی از رمز دوم یک‌بارمصرف کارت را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
 
 
۱۱. چگونگی دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک شهر
 
بانک شهر به‌منظور ایجاد بستر امن برای مشتریان بانک در زمان انجام تراکنش‌های کارتی، همچنین با توجه به الزام بانک مرکزی در همین رابطه، بانک شهر اقدام به پیاده‌سازی نرم‌افزار رمزنت کرده است.
فرایند فعال‌سازی به این ترتیب است که پس از نصب نرم‌افزار در تلفن همراه، مشتری اقدام به ورود اطلاعات هویتی خود کرده و با مراجعه به هر یک از شعب بانک شهر و انجام احراز هویت، اقدام به فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی می‌کند. امکان فعال‌سازی به‌زودی از طریق سایر درگاه‌های بانک نیز فراهم خواهد شد.
 
 
۱۲. چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک رفاه کارگران
 
بانک رفاه به‌منظور حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشتریان، حفظ محرمانگی اطلاعات کارت‌های صادره و ایجاد آرامش و افزایش امنیت در هنگام انجام تراکنش‌های مالی غیرحضوری مبتنی بر کارت، خدمت جدید اپلیکیشن موبایلی «رمزساز رفاه» را ارائه کرده است.
 
 
 
۱۳.چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک حکمت ایرانیان
 
ابزار تولید رمز دوم پویا در بانک حکمت ایرانیان اپلیکیشن ارس است که از طریق اپلیکیشن های کافه بازار، سیبچه، مایکت و پلی‌استور می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.
برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف (پویا) لازم نیست اطلاعات حساس کارت مثل رمز دوم و  cvv2 را در هیچ سایت اینترنتی یا درگاه بانکی وارد کنید. اکنون می‌توان با اطمینان گفت که همه مشتریان بانک حکمت ایرانیان قادر هستند با تلفن همراه هوشمند، بدون نگرانی از سرقت اطلاعات کارت بانکی خود تراکنش‌های بانکی انجام دهند.
 
۱۴. چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک سرمایه
 
جهت فعال‌سازی برنامک رمزساز سرمایه و دریافت رمز یک‌بار مصرف ورود به اینترنت‌بانک و رمز دوم یک‌بار مصرف کارت، می‌توانید پس از نصب برنامه، با داشتن رمز ورود به اینترنت بانک سرمایه، وارد اینترنت‌بانک شده و در بخش تنظیمات نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف خود اقدام کنید.
 
 
 
۱۵. چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک سینا
 
بانک سینا اقدام به ارائه نرم‌افزار تولید رمز دوم یک‌بار مصرف کارت برای گوشی‌های دارای سیستم عامل اندورید و ios کرده است. مشتریان می‌توانند با دانلود این نرم‌افزار و فعال‌سازی آن، هربار برای انجام تراکنش خرید اینترنتی اقدام به دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف از نرم‌افزار مربوطه کنند.
 
 
 
۱۶. چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک اقتصاد نوین
 
بانک اقتصاد نوین با اپلیکیشن رمزساز ارس نسبت به دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف مشتریان خود اقدام کرده است. مشتریان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به سایت بانک اقتصاد نوین مراجعه کنند.
 
 
۱۷. چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک انصار
 
بانک انصار نیز از نرم‌افزار رمزساز ارس برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف استفاده کرده است. جهت اطلاع از نحوه دریافت این اپلیکیشن و نحوه استفاده از آن به سایت این بانک مراجعه کنید.
 
 
۱۸. چگونگی دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
 
مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانند با یک‌بار مراجعه به هر یک از شعب این بانک، نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند. سپس جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق نرم‌افزار ارس اقدام کنند.
 
 
 
۱۹. چگونگی دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک توسعه تعاون
 
مشتریان بانک توسعه تعاون می‌توانند برای فعال‌سازی رمز دوم پویا از دو روش اینترنت‌بانک و همراه‌بانک استفاده کنند. در روش اول با مراجعه به سامانه اینترنت‌بانک از منوی «کارت» زیر گزینه «کارت‌های من» مراحل فعال‌سازی را انجام دهند و در روش دوم با مراجعه به همراه بانک از منوی «سایر»، «عملیات کارت» گزینه «فعال / غیرفعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف» عملیات لازم را انجام دهند.
مشتریان پس از فعال‌سازی، جهت دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق همراه‌بانک قسمت «خدمات کارت» منوی «سایر» گزینه «رمز یک‌بار مصرف (رمز پویا)»  نسبت به دریافت رمز پویای یک‌بار مصرف اقدام کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.