سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 5, 2019
13:29 پنجشنبه، 14ام آذرماه 1398
کد خبر: 106607

اپل مشکل خاموش شدن اتفاقی مک بوک پرو ۱۳ اینچی را تایید کرد

 
بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، مدل‌های پایه مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل، به طور اتفاقی خاموش می‌شوند. پس از کیبوردهای مشکل‌دار، این بار به نظر می‌رسد که اپل با مشکلی دیگری در سری مک بوک پرو خود رو به رو شده. با این حال این کمپانی راه حلی برای برطرف کردن این مشکل ارائه داده است.
 
مشکل خاموش شدن‌های اتفاقی، تنها در مدل مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تاچ بار و دو درگاه تاندربولت اتفاق می‌افتد. این مدل ارزان‌ترین مدل مک بوک پرو هم به شمار می‌رود و با توجه به قیمت پایین‌تر آن، به نظر می‌رسد افراد زیادی را به دردسر بیاندازد. با این حال گزارش‌هایی وجود دارد که این اتفاق را تایید می‌کنند.
 
بر اساس وب سایت پشتیابنی اپل، این کمپانی می‌گوید که بعضی از مک بوک‌ها با این که ازشارژ کافی برخوردار هستند، به طور اتفاقی خاموش می‌شوند. بسیاری از کاربران سعی کرده‌اند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند اما توفیقی نداشته‌اند. با این حال اپل راه حل خود را برای برطرف کردن این مشکل ارائه داده است.
 
ای کمپانی به کاربرانی که این مشکل را دارند توصیه می‌کند تا مک بوک خود را استفاده کرده تا باتری آن به زیر ۹۰ درصد برسد. سپس باید شارژر را به آن متصل کرده و از تمامی برنامه‌ها خارج شوند. سپس با بستن درب لپ تاپ، به آن اجازه دهند بدون توقف برای ۸ ساعت شارژ شود. با توجه به طولانی بودن فرآیند شارژ، پیشنهاد می‌شود که کاربران شبانه اقدام به این کار کنند.
 
با این حال پس از این اپل به تمامی کاربران مک بوک پرو ۱۳ اینچی توصیه می‌کند تا پس از انجام این کار، در صورتی که تاکنون macOS خود را بروزرسانی نکرده‌اند، در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به آپدیت سیستم‌عامل لپ تاپ خود کنند. این توصیه اپل باعث می‌شود تا فرض کنیم بخشی از این مکشل می‌تواند نرم‌افزاری باشد.
 
در صورتی که همچنان این مشکل بر قوت خود باقی مانده بود، اپل می‌گوید به نزدیک‌ترین اپل استور مراجع کتید تا به صورت دقیق‌تر به بررسی این مشکل پرداخته و مک بوک ۱۳ اینچی در صورت نیاز، تعمیر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.