اپراتورها

تلفن همراه

December 9, 2019
14:49 دوشنبه، 18ام آذرماه 1398
کد خبر: 106761

چرا «شاتل موبایل پلاس» ارزانترین بسته‌های اینترنت موبایل ایران است؟

 
 
با فراگیر شدن استفاده از اینترنت موبایل بین کاربران ایرانی طی سال‌های اخیر، شاید یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در انتخاب اپراتورهای موبایل نقش اساسی داشته و به عنوان برگ برنده عمل کند، نحوه و کیفیت خدمات‌دهی اینترنت موبایل است. به همین خاطر اپراتورهایی همچون همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل علاوه بر تلاش برای بهبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری در این بخش، قسمت زیادی از تمرکز خود را روی ارائه بسته‌ها و سرویس‌های متنوع گذاشته‌اند.
 
«شاتل موبایل» سعی کرده با توسعه خدمات مقرون به صرفه و ارائه راهکارهای جدید، جای خود را بین اپراتورهای موبایل با سابقه‌تر پیدا کند. از جمله این خدمات می‌توان به سرویس انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد، تعرفه ویژه مصرف آزاد و ارائه خدمات ثابت و همراه به صورت همگرا اشاره کرد.
 
بسته‌های شاتل موبایل پلاس چیست؟
اما جدیدترین راهکار این شرکت برای ارائه بسته‌های مقرون به صرفه‌تر برای کاربران حرفه‌ای‌تر که مصرف اینترنت بالاتری داشته و به دنبال بسته‌های با حجم بیشتر و قیمت کمتر هستند، سرویس «شاتل موبایل پلاس» است. در واقع بسته‌های شاتل موبایل پلاس به عنوان بسته‌های اینترنت مبتنی بر موقعیت جغرافیایی مشترک، ارزانتر بوده و نسبت گیگابایت به هزینه در آن‌ها کمتر است و در برخی بسته‌ها قیمت هر گیگ به 1000 تومان هم می‌رسد.
 
شاتل موبایل پلاس به عنوان اولین تجربه عرضه بسته‌های اینترنت مبتنی بر موقعیت در ایران، در ابتدای فرآیند پیاده سازی فنی و عرضه، به صورت بسته‌های هدیه و بدون دریافت هزینه‌ مضاعف به همراه برخی از بسته‌های عادی این اپراتور به مشترکین سیم کارت‌های شاتل ارائه می‌شد. با این خدمات، مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل می‌توانستند در مناطق تحت پوشش سرویس شاتل موبایل پلاس، ابتدا از حجم هدیه این بسته‌ها استفاده کنند.
 
 
در حال حاضر با توسعه مناطق تحت پوشش این سرویس، مشترکین می‌توانند بسته‌های شاتل موبایل پلاس را به صورت جداگانه نیز خریداری کنند.
 
شاتل موبایل پلاس چطور کار می‌کند؟
مشترکین سیم کارت‌های شاتل موبایل به محض حضور در مناطق تحت پوشش بسته‌های شاتل موبایل پلاس علامت + را در ادامه نام شبکه Shatel Mobile روی گوشی تلفن همراه خود مشاهده می‌کنند. بنابراین در هر نقطه‌ای از کشور که مشترکین با عبارت +Shatel Mobile رو به رو شوند امکان استفاده از بسته‌های شاتل موبایل پلاس برایشان فراهم خواهد بود. در واقع این سرویس مبتنی بر موقعیت مکانی کاربر عمل می‌کند.
 
اگر کاربر بسته شاتل موبایل پلاس را تهیه کرده باشد ولی در نقطه تحت پوشش نباشد، ترافیک مصرفی کاربران از روی بسته‌های عادی خریداری شده توسط آن‌ها محاسبه می‌شود. در واقع اولویت مصرف بسته‌های شاتل موبایل پلاس در مناطق تحت پوشش این خدمات، نسبت به بسته‌های عادی بالاتر است.
به گفته شاتل موبایل، در حال حاضر صدها شهر و جاده اصلی و فرعی کشور، تحت پوشش خدمات شاتل موبایل پلاس قرار دارند.
 
قیمت بسته‌های شاتل موبایل پلاس چقدر است؟
در بخش بسته‌های وب‌سایت شاتل موبایل، تمام بسته‌های شاتل موبایل پلاس با نشان + که در کنارشان درج شده قابل تشخیص هستند. در تصویر زیر تعدادی از این بسته‌ها را مشاهده می‌کنید.
 
 
با مقایسه بسته‌های مشابه شاتل موبایل و شاتل موبایل پلاس می‌توان درک دقیق‌تری از چرایی و دلیل ارائه بسته‌های پلاس داشت. اگر از بسته‌های روزانه شروع کنیم، می‌بینیم که بسته‌های عادی از 100 مگابایت تا 2.5 گیگابایت را شامل می‌شوند. با گنجاندن 100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی (مکالمه درون شبکه) در بسته 2.5 گیگابایتی، قیمت 8400 تومان و برای بسته 2.5 گیگابایتی بدون مکالمه، قیمت 7500 تومان در نظر گرفته شده.
 
از آن سو در سرویس پلاس حجم روزانه 7 گیگابایت وجود دارد که 22 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و بیشترین حجم اینترنت یک روزه نسبت به سایر رقبا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد (ایرانسل بسته 2.5 گیگابایت یک روزه را با قیمت 9400 تومان، همراه اول بسته یک روزه 3 گیگ را 9900 تومان و رایتل بسته یک روزه 3 گیگ را با قیمت 9000 تومان عرضه می‌کنند.) در واقع به این شکل کاربران حرفه‌ای می‌توانند به ازای هر گیگابایت، مبلغ کمتری را نسبت به بسته عادی پرداخت کنند.
 
 
در بسته‌های هفتگی اما شرایط تغییر می‌کند. برای مثال، جهت مقایسه بد نیست نگاهی به بسته 3.5 گیگابایتی در هر دو سرویس داشته باشیم. شاتل موبایل بسته 3.5 گیگابایتی به همراه مکالمه نامحدود درون شبکه را با قیمت 15 هزار تومان و شاتل موبایل پلاس همین حجم را بدون امکان مکالمه درون شبکه رایگان با 13 هزار تومان عرضه می‌کند. این در حالیست که همراه اول بسته 3 گیگ هفت روزه را با 14 هزار تومان، ایرانسل بسته 2.5 گیگ هفتگی را با قیمت 13 هزار تومان، رایتل بسته 3.5 گیگ + 3.5 گیگ اینترنت ساعات افت مصرف را با قیمت 15 هزار تومان ارائه می‌نمایند.
 
از آنجایی که شاید مکالمه درون شبکه نامحدود برای برخی کاربران کاربرد نداشته باشد، بسته شاتل موبایل پلاس مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد.
 
 
البته در سرویس‌های هفتگی پلاس یک بسته 20 گیگابایتی با قیمت 60 هزار تومان هم در نظر گرفته شده که می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران پر مصرف باشد. این بسته با قیمت 3 هزار تومان به ازای هر گیگ، از بسته 3.5 گیگابایتی با قیمت 3700 تومان بر گیگ، ارزانتر هم به نظر می‌رسد. برای مقایسه می‌توان نگاهی به بالاترین حجم در بسته‌های هفت روزه اپراتورهای دیگر هم داشت که عبارتند از: بسته هفتگی 5 گیگ ایرانسل با قیمت 18 هزار تومان، بسته هفتگی 6 گیگ همراه اول با قیمت 19500 تومان و بسته هفتگی 3.5 گیگ + 3.5 گیگ شبانه رایتل با قیمت 15 هزار تومان.
 
به سراغ بسته‌های ماهیانه می‌رویم که تنوع زیادی در سرویس دهی و محدوده قیمت دارند. با نگاهی به بسته‌های این بخش می‌بینیم که مثلا بسته شاتل موبایل 4.5 گیگی به همراه مکالمه نامحدود با قیمت 19 هزار تومان عرضه شده و از آن سو شاتل موبایل بسته 6 گیگ پلاس را با قیمت 21 هزار تومان عرضه می‌نماید. این در حالیست که ایرانسل بسته 5 گیگ + 500 مگابایت هدیه (2 تا 6 صبح) را با قیمت 20 هزار و 500 تومان، همراه اول بسته 5 گیگ + 500 مگابایت هدیه صبحانت را با قیمت 20 هزار و 400 تومان و رایتل بسته 4.5 گیگ + 9 گیگ هدیه شبانه را با قیمت 19 هزار و 500 تومان عرضه می‌کنند.
 
 
بسته‌های دیگر پلاس در سرویس ماهیانه شامل 13 گیگ با قیمت 37 هزار تومان، 30 گیگابایت با قیمت 45 هزار تومان، 60 گیگ با قیمت 60 هزار تومان و 120 گیگ با قیمت 100 هزار تومان می‌شود. با این روند مشاهده می‌کنیم که هر چه حجم ترافیک بالاتر می‌رود قیمت هر گیگ کاهش پیدا کرده تا جایی که در نهایت به کمتر از هزار تومان هم می‌رسد.
 
در آخر هم بسته‌های سه ماهه را داریم که در این محدوده شاتل موبایل پلاس فقط با یک بسته 8 گیگابایتی به قیمت 30 هزار تومان حضور داشته و از آن سو بسته 8 گیگابایتی شاتل موبایل به همراه مکالمه نامحدود شاتلی 33 هزار و پانصد تومان است. در این مقایسه هم می‌توان گفت که بسته پلاس مقرون به صرفه‌تر نشان می‌دهد.
 
 
در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که بسته‌های شاتل موبایل پلاس، برای کاربرانی که به دنبال اینترنت بیشتر اما ارزان‌تر هستند یک گزینه مقرون به صرفه است و در بسیاری از موارد ارزانترین بسته‌های اینترنت ایران را شامل می‌شود. هرچند شاتل موبایل نیاز دارد تا دامنه پوشش جغرافیایی این بسته‌ها را افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.