تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 10, 2019
11:51 سه شنبه، 19ام آذرماه 1398
کد خبر: 106788

سامانه مدیریت مجوزها و گزارشات پیش فروش خودرو معرفی شد

 
نشست «معرفی سامانه مدیریت مجوزها و گزارشات پیش‌فروش خودرو» با هدف معرفی امکانات سامانه مدیریت مجوزها و آموزش نحوه عملکرد این سامانه برای خودروسازان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بهنام امیری، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در ابتدا به ارائه توضیح‌هایی درباره فعالیت‌های انجام شده برای راه‌اندازی سامانه و ابعاد مختلف آن پرداخت و اعلام کرد که هم‌اکنون سامانه آماده بهره‌برداری است.
 
در ادامه عسکری، مدیر پروژه سامانه «مدیریت مجوزها و گزارشات پیش فروش خودرو» تاریخچه ایجاد سامانه و امکانات و اقدامات مورد انجام خودرو‌سازها را مطرح کرد که از جمله آنها می‌توان به توضیح فرآیندهای طراحی شده در سامانه برای درخواست و اخذ مجوز پیش فروش، نحوه ارسال اطلاعات پیش فروش‌های انجام شده و همچنین ثبت اطلاعات آماری عملکرد تولید و پیش فروش اشاره کرد.
 
به گفته عسکری از مزایای استفاده از سامانه «مدیریت مجوزها و گزارشات پیش فروش خودرو»، می‌توان تسهیل و تسریع در درخواست سیستمی مجوز پیش فروش خودرو به انضمام مستندهای مرتبط، دریافت سیستمی مجوزهای پیش‌فروش خودرو، ارائه آمار پیش‌فروش‌های انجام‌شده و امکان گزارش‌گیری‌های متنوع نام برد.
 
در این جلسه همچنین مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سامانه را نام بردند که شامل امکان درخواست و صدور سیستمی مجوز پیش‌فروش، امکان دریافت گزارش‌های سیستمی متنوع، تسهیل در فرآیندها و کاهش زمان در اخذ مجوز، امکان ارسال اطلاعات پیش‌فروش‌های انجام شده بصورت سیستمی (وب سرویس) است.
 
در ادامه این نشست همچنین کارشناسان سامانه جامع تجارت توضیحاتی پیرامون نحوه ثبت‌نام و اخذ شناسه کالا در سامانه جامع تجارت به عنوان گام نخست برای ورود و بهره‌برداری از سامانه «مدیریت مجوزها و گزارشات پیش فروش خودرو» به نمایندگان خودروسازها ارائه کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.