تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

December 11, 2019
12:30 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1398
کد خبر: 106841

انواع فناوری‌های کوانتومی آمازون در اختیار کاربران

مرکز توسعه خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) امیدوار است سیستم‌های پردازش کوانتومی را وارد عرصه خدمات ابری کند و این کمپانی روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس سالانه AWS re:Invent در لاس وگاس آمریکا، ضمن معرفی سه محصول جدید بر این مسئله تاکید کرد.
سیستم Braket آمازون از جمله محصولات جدید محسوب می‌شود که به صورت کامل تحت خدمات AWS فعالیت می‌کند به دانشمندان، محققان و توسعه دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد تا آزمایش‌های مورد نظر خود را با انواع مختلف رایانه‌های کوانتومی ساخت شرکت‌های متفاوت از جمله D-Wave، IonQ و Rigetti به انجام برسانند.
شرکت AWS در این خصوص توضیح داد سرویس جدید این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند با سخت‌افزارهای پردازش کوانتومی ارزیابی‌ها و آزمایش‌های خود را در فضای خانگی هم پیش ببرند. این محصول یک محیط واحد توسعه یافته بر مبنای الگوریتم‌های کوانتومی است که آزمایش‌های مربوط به آنها را روی رایانه‌های شبیه سازی شده کوانتومی پیش می‌برد و مبتنی بر طیف وسیع زیرساخت‌های کوانتومی، محیط توسعه را فراهم می‌آورد.
سیستم Braket آمازون هم اکنون به صورت پیش فرض آماده شده است و کاربران می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند.
شرکت AWS علاوه بر معرفی آخرین اقدامات کوانتومی خود پلتفرم دیگری را نام AWS Center for Quantum Computing معرفی کرده است که انواع مختلف تخصص‌های کوانتومی در شرکت‌های مختلف از آمازون گرفته تا موسسه فناوری کالیفرنیا و دیگر مراکز آکادمیک را گرد هم می‌آورد و دسترسی به آنها را برای کاربران فراهم می‌کند.
این مرکز بزرگ توسعه دهنده خدمات ابری معتقد است که گروه تحقیق و توسعه آن (R&D) می‌تواند مهم ترین چالش پیش روی جهان برای توسعه فناوری‌های کوانتومی را برطرف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.