تجارت الکترونیک

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

December 12, 2019
20:03 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1398
کد خبر: 106879

سوپرایز وزیر ارتباطات اعلام شد: انتقال بسته‌های پستی با پهپاد

 
وزیر ارتباطات که از روز گذشته (۲۰آذر) با منتشر کردن توییتی خبر از اعلام یک سوپرایز ویژه را داده بود امروز عصر در صفحه اینستاگرام خود با منتشر کردن ویدیویی اعلام کرد که برای کاهش هزینه و آلودگی شهرها شرایط انتقال بسته‌های پستی با کمک پهپاد را فراهم شده است.
 
 محمد جواد آذری جهرمی در این پست اینستاگرامی خود نوشته است که با این قابلیت دیگر در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نماند که غیرقابل دسترس باشد. او نوشته است: «انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و… از جمله کارهایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود.»
 
 
 
او همچنین از تجهیز کردن شرکت ملی پست به ماشین برقی، موتور برقی و دوچرخه برقی کاملا ایرانی هم خبر داده است. آنطور که جهرمی اعلام کرده این سرویس‌ها از جمله سرویس‌های پروژه جدید شرکت ملی پست به نام «پست پلاس» است.
 
به گفته او به مناسبت آغاز به کار سرویس پست پلاس، ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در روز  شنبه ۲۳ آذر رایگان خواهد بود.
 
پیش از این نیز همزمان با افتتاح سومین همایش شهر هوشمند، وزیر ارتباطات با اشاره به پیوستن  وزارت ارتباطات به قطار توسعه شهر هوشمند گفته بود که تا پایان سال و به کمک سرویس «پست پلاس» که توسط شرکتی ملی پست به اجرا گذشته شده، ۲۰۰ موتور برقی به ناوگان پستی اضافه خواهد شد.
 
همچنین او تاکید کرده بود که برای کاهش آلودگی هوا و سرعت بخشیدن به نقل‌وانتقالات پستی استفاده از خودرهای برقی را نیز در دستور کار شرکت ملی پست قرار داده است. البته جهرمی با اعلام محدودیت‌هایی در این زمینه گفته بود: «ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که می‌توانیم ۱۰ خودر را در راستای برنامه‌های حمایت از شرکت دانش‌بینان تولید‌کننده این خودروها خریداری کنیم، اما ظاهر ناجا محدودیت‌های برای شماره‌گذاری این خودروها دارد.» او ابراز امیدواری کرده بود که این محدودیت‌ هرچه زودتر از سمت ناجا برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.