اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2019
14:45 یکشنبه، 1ام دیماه 1398
کد خبر: 107220

سهم مشاغل هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار چند برابر شد

 
سهم مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۹ در آمریکا پنج برابر شده است.
 
به گزارش زد دی نت، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می‌توان در عرض یک دقیقه الگوریتم‌هایی برای پردازش تصاویر ابداع کرد. این در حالی است که چنین کاری در شرایط عادی توسط انسان با صرف ساعت‌ها وقت انجام می‌شود. از همین رو پیش بینی می‌شود که هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر قرار دهد.
 
بررسی‌های دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد سهم مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۹ در آمریکا پنج برابر شده است.
 
سهم مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی نیز از ۰.۲۶ درصد کل مشاغل در نه سال قبل به ۱.۳۲ درصد در اکتبر سال ۲۰۱۹ رسیده است. اگر چه این مشاغل هنوز سهم بسیار اندکی از دنیای کسب و کار را به خود اختصاص داده اند، اما محققان می‌گویند این سهم در سال‌های پیش رو رشد حیرت انگیزی خواهد داشت.
 
در میان مشاغل هوش مصنوعی، محبوب ترین مشاغل عبارتند از یادگیری ماشینی با سهم ۵۸ درصدی از کل مشاغل این بخش، طراحی الگوریتم‌های هوش مصنوعی با سهم ۲۴ درصدی، یادگیری عمیق با سهم ۹ درصدی و پردازش زبان‌های طبیعی با سهم ۸ درصدی.
 
اما سریع‌ترین رشد مربوط به یادگیری عمیق است که میزان اشتغال در این بخش از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ دوازده برابر شده است. این رشد برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی پنج برابر، برای یادگیری ماشینی ۵ برابر و برای پردازش زبان‌های طبیعی دو برابر بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.