اپراتورها

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 22, 2019
19:51 یکشنبه، 1ام دیماه 1398
کد خبر: 107233

سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

تعویق موقت و مبهم اجرای گازانبری طرح پر سر و صدای رمز پویا در کنار اظهار امیدواری معاون فناوری رئیس جمهور در خصوص عدم قطع مجدد دسترسی به اینترنت جهانی، دو تیتر اصلی اخبار امروز حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت الکترونیک کشور را به خود اختصاص داده اند. 

top 3 news - 1.jpg

تعویق اجرای گازانبری رمز پویا

بانک مرکزی طی اطلاعیه ای اعلام کرد رمز دوم ایستا برای هموطنانی که تاکنون رمز دوم پویای خود را فعال نکرده‌اند قابل استفاده است و این دسته از مشتریان لازم است طی روزهای آینده نسبت به نصب اپلیکشین و یا تایید شماره همراه خود برای دریافت پیامک رمز دوم از طریق بانک خود اقدام نمایند.
 
روابط عمومی بانک مرکزی تاکید کرده در جهت رفاه حال مردم پیرو درخواست‌های مکرر از بانک‌ها و موسسات اعتباری و برای بالا بردن ضریب نفوذ طرح در آغاز اجرا، استفاده از «سرویس پیامک» برای دریافت رمز دوم پویا از هفته دوم دی‌ماه جاری آغاز و به تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه به انجام می‌رسد.  در این فاصله کسانی که رمز دوم پویا را فعال نکرده‌اند همچنان می‌توانند از رمز دوم ایستا استفاده کنند.
 
 
 
انشالله اینترنت قطع نمی‌شود
 
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه قطعی اینترنت و اتصال آن در اختیار ما نبود، گفت: انشالله اینترنت جهانی قطع نمی‌شود.
سورنا ستاری در پاسخ به این سوال که چطور از آینده درخشان و سرعت پیشرفت بسیار بالای شرکت‌های استارتاپی حرف می‌زنید در حالی که در کشورمان 10 روز اینترنت بدون هیچ توضیحی قطع می‌شود، گفت: اتفاقا در این مدتی که اینترنت قطع بود، استارتاپ‌های داخلی در شبکه ملی اطلاعات مشغول بودند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: قطعی اینترنت مساله‌ای نیست که کسی بخواهد از آن لذت ببرد و وقوع شرایطی که پیش آمد- قطع و وصل اینترنت – در اختیار ما هم نبود.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های استارتاپی نگران نباشند انشالله اینترنت جهانی را قطع نمی‌کنند، ادامه داد: اینترنت ملی نداریم.
 
 
منتظر چه گوشی‌هایی در سال ۲۰۲۰ باشیم؟
 
کارشناسان فعال در حوزه فناوری به تازگی فهرستی از گوشی‌های هوشمندی را که قرار است در سال آینده میلادی روانه بازارهای جهانی شوند، منتشر کرده‌اند.  
 
بر اساس گزارشی که در وب سایت phonearena آمده است، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با بررسی اخبار و داده‌های رسمی و غیر رسمی منتشر شده از سوی شرکت های تولیدکننده موبایل، نام و مدل گوشی های جدیدی که قرار است در سال آینده میلادی معرفی و روانه بازارهای جهانی شوند، را برآورد و اعلام کرده‌اند.
 
برای مشاهده این فهرست، اینجا را کلیک کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.