اپلیکیشن

تلفن همراه

December 26, 2019
12:38 پنجشنبه، 5ام دیماه 1398
کد خبر: 107363

گمانه‌زنی درباره جاسوسی تیک‌تاک

به‌دنبال افزایش فشارها از سوی دولت آمریکا مبنی‌بر تبیین دقیق عملکرد اپلیکیشن تیک‌تاک و درخواست مسوولان این کشور برای توقف فعالیت این شبکه بزرگ اجتماعی، به نظر می‌رسد شرکت بایت‌دنس که مالکیت تیک‌تاک را در اختیار دارد برای رهایی از این فشارها، انتقال مقر خود به خارج از چین را در دستور کار قرار داده است. بایت‌دنس قصد دارد با این کار ثابت کند که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و نگرانی‌ها‌ درخصوص امنیت ملی کشورها، بی‌اساس است. طبق آخرین گزارش‌ها‌، تیک‌تاک توانست در سال ۲۰۱۹ به محبوبیت خیره‌کننده‌ای نزد کاربران دست یابد و تعداد دانلودهای این اپلیکیشن به حدی بود که توانست در این سال، به سومین اپلیکیشن پرطرفدار و پردانلود تبدیل شود و اینستاگرام و اسنپ چت را به چالشی بزرگ بکشاند.
این محبوبیت در آمریکا نیز مشاهده می‌شود به‌طوری که بیشترین میزان دانلود را در میان اپلیکیشن‌ها‌ در سال ۲۰۱۹ داشته برآوردهای شرکت App Annie نشان می‌دهد که ماهانه حدود ۲۰ میلیون نفر در آمریکا و ۶۶۵ میلیون نفر به‌طور فعال از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. اما این رشد قابل‌توجه، سوالاتی را درخصوص فعالیت و عملکرد این اپلیکیشن در اذهان به‌وجود آورده که برای مثال، دولت آمریکا تحقیقاتی را در این زمینه و ارتباط آن با دولت چین آغاز کرده است. اما بایت‌دنس بارها اعلام کرده که سیاست‌ها‌ و فعالیت‌ها‌ی کسب‌وکار این شرکت، هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد.  اگرچه بایت‌دنس از ماه نوامبر، اقداماتی را برای جدا کردن تیک‌تاک از کسب‌وکار چین آغاز کرده اما اخیرا بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت که این شرکت قصد دارد مقر خود را از چین به کشوری دیگر منتقل کند. در میان شهرهای مدنظر بایت‌دنس، هیچ شهری از آمریکا مشاهده نمی‌شود اما شنیده‌ها‌ حاکی از آن است که سنگاپور یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هاست. ناگفته نماند که در حال حاضر، یکی از دفاتر تیک‌تاک در شهر لس‌آنجلس آمریکا واقع شده است. البته مدیران بایت‌دنس شهرهای لندن و دوبلین را نیز به‌عنوان دفاتر اصلی فعالیت‌ها‌ی خود در نظر گرفته‌اند که هنوز تصمیمی‌در این رابطه اتخاذ نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.