تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

December 27, 2019
12:20 جمعه، 6ام دیماه 1398
کد خبر: 107388

پیش‌درآمدی بر نمایشگاه CES 2020: بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی سال

 
به نمایشگاه CES 2020 نزدیک می‌شویم. نمایشگاهی که برای طیف وسیعی از فعالان و دوستداران دنیای تکنولوژی جذابیت داشته و محل معرفی محصولات و دستاوردهایی است که در دنیای تکنولوژی تحولات بزرگی ایجاد می‌کنند.
 
CES همچنین، بهترین نمایشگاه برای معرفی آخرین دستاوردها و طرح‌های مفهومی صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که در نمایشگاه امسال، طیف متنوعی از محصولات را شاهد باشیم مانند گوشی‌های 5G، تلویزیون‌ شفاف Ultra-HD، پهپادهای مخصوصی که می‌توانند صاحب خود را دنبال کنند یا شاید محصولی متفاوت و غیر منتظره مثل یک سگ رباتیک.
 
شرکت برگزار کننده این نمایشگاه، CTA- Consumer Technology Association نام دارد. سخنگوی این سازمان اعلام کرده که محصولات امسال این نمایشگاه بیشتر از هر حوزه دیگر به روی حوزه‌های مسافرت و توریست، تحلیل داده و افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشتریان تمرکز دارند. شکی نیست که محصولات متنوع دیگری مانند تلویزیون، بلندگو، هدفون، لپ تاپ و گوشی نیز در نمایشگاه امسال خواهیم دید. پیش‌بینی شده دستگاه‌هایی که امسال معرفی می‌شوند همگی با تکنولوژی 5G و کیفیت تصویر 8K سازگاری داشته باشند.
 
با وجود اینکه نمایشگاه CES هنوز به صورت رسمی آغاز نشده اما اطلاعات جسته گریخته‌ای از محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه معرفی شود، منتشر شده است.
 
شرکت چینی سازنده گوشی OnePlus اعلام کرده که قرار است در مراسم اختصاصی خود در این نمایشگاه، از دستگاه محرمانه جدیدی پرده بردارد. محصولی که این شرکت از آن تحت عنوان « OnePlus Concept One» نام برده است. از تصویری که از این محصول، توسط شرکت منتشر شده می‌توان استنباط کرد که این دستگاه یک گوشی هوشمند است. ولی شایعاتی نیز منتشر شده که ادعا می‌کند این دستگاه، ممکن است یک گوشی تاشو باشد.
 
از آنجاییکه این محصول رمزآلود فعلا طرحی مفهومی معرفی شده، این امکان وجود دارد که هرگز رنگ قفسه‌های فروشگاه را نبیند(برای خرید عمومی عرضه نشود.) بر اساس دیگر شایعات، وان پلاس ظاهرا تصمیم دارد یک هدفون بدون سیم برای رقابت با ایرپادز نیز معرفی کند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که این شرکت محصولات متعددی در نمایشگاه امسال معرفی کند.
 
 
تیزر محصول رمزی وان پلاس
بر اساس شایعات، ظاهرا هدفون‌های روی گوش  WH-1000XM4 سونی نیز در راه هستند. این هدفون‌ها، نسل جدید هدفون‌های سری قبل  WH-1000XM3محسوب می‌شوند، محصولی که به قابلیت از بین بردن نویز محیط اطراف مجهز بوده و اکتبر سال 2018، با موفقیت بسیاری در بازار روبرو شد. البته در شایعات منتشر شده  در رابطه با این هدفون، اسمی از نمایشگاه CES برده نشده اما این نمایشگاه در واقع می‌تواند بهترین فرصت برای عرضه رسمی این محصول باشد.
 
زمان برگزاری نمایشگاه CES 2020
تاریخ‌های رسمی شروع نمایشگاه CES 2020، هفتم تا دهم ژانویه سال 2020 اعلام شده است.
 
کنفرانس‌های خبری شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از پنجم ژانویه برگزار خواهد شد و به همین منظور خبرنگاران از چند روز قبل از روز هفتم ژانویه، برای پوشش خبری این کنفرانس‌ها حضور خواهند داشت.
 
قیمت بلیط ‌های نمایشگاه CES 2020
ثبت نام و خرید بلیط‌های CES 2020  از طریق وبسایت CES 2020 website انجام می‌شود. فعالان حوزه رسانه می‌توانند به صورت رایگان در این نمایشگاه شرکت کنند اما برای افراد غیر رسانه‌ای، سه مدل بلیط وجود دارد. بلیط‌های Early Bird که 100 دلار قیمت دارند و تنها امکان بازدید از محل‌های نمایشگاه از تاریخ هفتم تا دهم ژانویه را ممکن می‌سازند. اگر کسی بخواهد در سخنرانی‌ها نیز شرکت کند باید بلیط300 دلاری این نمایشگاه را خریداری کند.
 
بلیط های CES 2020 Starter Conference Pass و  Deluxe Conference Pass نیز وجود دارد که امکانات بیشتری در اختیار بازدید کننده قرار می‌دهد و به ترتیب قیمت‌های 700 و 1400 دلاری دارند.
 
 
کنفرانس‌های خبری شرکت‌های ال‌جی، پانوسونیک، کوالکام، ای‌ام‌دی مدیا، هیوندا موتورز، سونی و تعدادی شرکت دیگر فعال در این حوزه، روز ششم ژانویه انجام خواهد شد.
 
محل برگزاری CES 2020  کجاست؟
CES، نمایشگاه سالیانه بزرگی است و در شهر لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود. مساحتی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده، 2.75 میلیون فوت مکعب است و در چند محل شناخته شده مختلف در شهر لاس وگاس میزبانی می‌شود. در شهر لاس وگاس، تقریبا 160 هزار اتاق هتل وجود دارد و هر ساله حدود 180 هزار شرکت کننده برای CES به این شهر مراجعه می‌کنند. به همین دلیل، اتاق‌های هتل‌های این شهر به سرعت پر شده و خیابان‌های منتهی به محل‌های برگزاری، بسیار شلوغ می‌شوند. خوشبختانه، CTA (شرکت برگزار کننده این نمایشگاه)، سرویس‌های حمل و نقل رایگان به حدودا تمام هتل‌های شهر و محل‌های برگزاری نمایشگاه ارائه می‌دهد.
 
کدام شرکت‌ها در CES 2020 شرکت می‌کنند؟
در واقع، اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی ( به جز اپل) در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. لیست کامل شرکت‌های شرکت کننده را از اینجا ببینید.
 
از شرکت‌های شرکت کننده تایید شده در نمایشگاه امسال، نام آمازون، کنون، فیس بوک، اینتل، ال جی، لنووو، مایکروسافت، ام‌اس‌آی، نیکون، سامسونگ، سونی و بسیاری دیگر به چشم می‌خورد.
 
تقریبا تمام شرکت‌های شرکت کننده بنا دارند از فرصت این نمایشگاه مهم استفاده کرده و محصول جدیدشان را معرفی کنند. تعداد زیادی از این شرکت‌ها، برای عرضه و فروش محصولات، شرکت کرده‌اند. تعدادی نیز هستند که بنا دارند نحوه بازخورد مشتریان را بررسی کرده و صرفا حضوری در این نمایشگاه داشته باشند.
 
پیش‌بینی محصولات و تِرندهای CES 2020
سخنگوی شرکت CTA  در گزارشی از وبسایت تک رادار، به تعدادی از تِرندهایی که احتمالا امسال در مرکز توجه قرار خواهند داشت، اشاره کرده است. در لیست اعلامی، حمل و نقل و توریسم در بالاترین رتبه هستند. از دیگر حوزه‌های مورد بحث در نمایشگاه امسال، حوزه ‌های تحلیل داده و حریم شخصی، سلامت دیجیتال و رقابت بین المللی برای 5G، تکنیک های استفاده عموم مردم از دستاوردهای هوش مصنوعی و صفحات نمایش 8K نام برده شده‌اند.
 
 
 
شرکت AMD در CES 2020
زمان سخنرانی: دوشنبه، ششم ژانویه
 
پیش‌بینی می‌شود که شرکت AMD، سری جدید جی‌پی‌یوهای حرفه‌ای سال آینده خود را در این نمایشگاه معرفی کند. در سال‌های پیش، این شرکت در طی نمایشگاه CES، از اولین جی‌پی‌یو 7 نانومتری Radeon VII خود پرده برداری کرد.
 
 
ال جی در CES 2020
زمان سخنرانی: دوشنبه، ششم ژانویه
 
مانند سامسونگ، پیش‌بینی برنامه‌های ال‌جی نیز کار راحتی است. این شرکت به احتمال زیاد سری جدید تلویزیون‌های OLED خود را معرفی خواهد کرد و به روز رسانی جدیدی برای تلویزیون لوله‌ای معرفی شده سال قبل، ارائه می‌دهد. همچنین بر اساس گزارش‌ها، CES 2020 بهترین زمانی است که ال‌جی نمونه اولیه(پروتوتایپ) تلویزیون شفاف OLED خود را معرفی کند.
 
ال‌جی همچنین معمولا از این فرصت استفاده بیشتر کرده ومحصولات دیگری مانند ظرف شویی و خشک کن و دیگر گجت‌های خانگی مانند تصفیه کننده هوا و جاروبرقی رباتیک نیز معرفی می‌کند. در این نمایشگاه، احتمالا گوشی جدید ال جی نیز معرفی می‌شود. سال گذشته شاهد معرفی گوشی LG V40 ThinQ بودیم.

 
اینتل در CES 2020
زمان سخنرانی: دوشنبه، ششم ژانویه
 
نمایشگاه CES سال گذشته، رویداد مهمی برای شرکت سازنده تراشه اینتل بود. این شرکت سخنرانی جذابی داشت و اولین پردازنده  10nm Ice Lake خود رامعرفی کرد. احتمال می‌رود در نمایشگاه امسال، محصولی که مدت‌هاست درباره آن شایعه شده- discrete GPU- معرفی شود.

THE WALL، تلویزیون عظیم سامسونگ، معرفی شده در CES 2019
سامسونگ در CES 2020
CES همیشه برای سامسونگ بسیار مهم بوده است. در نمایشگاه امسال، احتمالا شاهد معرفی نسل جدید تلویزیون‌های QLED ، طرح‌های مفهومی صفحات نمایش و محصولات مختلف دیگری خواهیم بود. سال گذشته، این شرکت تلویزیون منحصر به فرد 219 اینچی به نام The Wall را معرفی کرد. امسال احتمال می‌رود تلویزیون جدیدی با تکنولوژیQLED  معرفی شود که هیچ حاشیه‌ای(BEZEL) ندارد. دو محصول  Notebook Flash  و Notebook 9 Pro نیز سال گذشته از سوی این شرکت معرفی شدند و احتمالا امسال به روز رسانی درباره آنها اعلام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.