اپلیکیشن

تلفن همراه

December 28, 2019
11:10 شنبه، 7ام دیماه 1398
کد خبر: 107399

پیام های واتس اپ پس از فرا رسیدن تاریخ انقضا پاک می شوند

 
واتس اپ مشغول آزمایش ویژگی جدیدی است که مدت زمان انقضا برای پیام های ارسالی را در چت های گروهی تعیین می کند. در این ویژگی پس از تمام شدن مدت زمان انقضا، پیام مشخص شده از گروه حذف می شود.
 
به نقل از گیزموچاینا، پیام رسان واتس اپ ویژگی جدیدی را به نسخه بتای خود افزوده است. قبلا شایعه شده بود این شبکه اجتماعی مشغول آزمایش قابلیت «ناپدیدشدن پیام ها» است اما تاکنون اثری از آن دیده نشده است.
 
اکنون قرار است این قابلیت به آخرین نسخه بتای پیامرسان اضافه شود. آخرین نسخه بتای اپلیکیشن واتس اپ برای اندروید، ۲.۱۹.۲۷۵ نام دارد و قابلیت ناپدیدشدن پیام ها برای چت های گروهی را دارد.
 
این قابلیت «حذف پیام» نام گرفته و به وسیله آن کاربر می تواند مدت زمان انقضا برای پیام ها را تعیین کند. پس از اتمام این مهلت، پیام های مشخص شده، حذف می شوند. مدت زمان انقضا مختلف و شامل یک روز، یک هفته، یک ماه و یا حتی یک سال است. 
 
طبق گزارش های موجود هدف از ارائه این ویژگی جلوگیری از اشغال حافظه موبایل است.
 
 در حال حاضر گروه های واتس اپی ۲۵۶ نفر ظرفیت دارند. بنابراین چنین ویژگی در بلند مدت بسیار کارآمد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.