سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 1, 2020
14:59 چهارشنبه، 11ام دیماه 1398
کد خبر: 107577

مک بوک ها مجهز به واقعیت افزوده می شوند

 
 
حق امتیاز اختراعی جدید نشان می دهد اپل قصد دارد در مک بوک های خود از فناوری واقعیت افزوده استفاده کند.
 
به نقل از دیلی میل، حق امتیاز اختراع جدیدی نشان می دهد اپل تصمیم دارد واقعیت افزوده را در لپ تاپ های خود به کار گیرد.
 
در این حق امتیاز به یک سیستم صوتی اشاره شده که به یکپارچه سازی واقعیت افزوده در مک بوک کمک می کند.
 
این فناوری که «سیستم آکوستیک  مجازی» نامیده می شود احتمالا فراتر از یک سیستم صوتی ارتقا یافته است و می تواند برای کاربردهای واقعیت افزوده و همچنین بازی های رایانه ای غیر واقعیت افزوده نیز استفاده شود.
 
 
در این حق امتیاز آمده است: یک سیستم آکوستیک مجازی به کاربر این تصور  را می دهد که صوت از نقطه ای غیر از بلندگوهای دستگاه در فضای داخلی یا خارجی  منتشر میشود.  پردازش سیگنالهای صوتی برای سیستم آکوستیک واقعیت مجازی می تواند تجربه تماشای فیلم، انجام یک ورزش یا بازی ویدئویی را ارتقا دهد.
 
 سیستم جدید از ترفندهایی استفاده می کند که مشابه آنها در بلندگوی هوشمند این شرکت (هوم پاد) به کار رفته است. این سیستم از میکروفون هایی استفاده می کند تا صوت را پردازش کند و در نهایت خروجی را براساس ویژگی های اکوستیک اتاق  تطبیق دهد.
 
البته مک بوک دوربین پشتی ندارد. بنابراین احتمالا سیستم جدید با آیفون یکپارچه می شود تا بازی های واقعیت مجازی و فعالیت های دیگر را فعال کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.