تلفن همراه

گوشی

January 2, 2020
12:21 پنجشنبه، 12ام دیماه 1398
کد خبر: 107597

وزیر ارتباطات از عرضه گوشی‌های هوشمند تولید داخل خبر داد: ارازن، با کیفیت و قسطی

 
وزارت ارتباطات در جریان امضای دو تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و پست بانک ایران، اعلام کرد: گوشی هوشمند داخلی تا پایان سال به صورت قسطی عرضه می‌شود.
 
وزیر ارتباطات عصر چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: این گوشی‌ها با کیفیت و ارزان است و با قسط ماهانه اندک به فروش خواهد رسید.
 
محمد جواد آذری در این توئیتر افزود: «دارم یک کارهایی می‌کنم که یک سامانه راه بیندازیم، مردم بتوانند گوشی‌های هوشمند، جذاب، با کیفیت و ارزان را به راحتی به صورت اقساطی بخرند. قیمت هم پایین باشد زیر سه میلیون تومان با قسط های ماهانه کم. »
 
محمد جواد آذری جهرمی روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه با پست بانک و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف حمایت از تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور گفت با رشد قیمت ارز، قیمت تلفن همراه بسیار زیاد شده است و بسیاری از کاربران وقتی گوشی تلفن همراه خود را از دست می‌دهند و یا می‌شکند دیگر نمی‌توانند گوشی نو خریداری کنند، ضمن این که بعضا امنیت گوشی‌ها با خرید گوشی دست دوم ممکن است به مخاطره بیفتد.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: روند استفاده از گوشی‌های هوشمند با توجه به پایین آمدن قدرت خرید تلفن همراه پایین آمده و به جای آن استفاده از تلفن‌های دکمه‌ای رونق گرفته است. زندگی امروز بدون همراه داشتن گوشی هوشمند دشوار است و مشکل دیگری که در کنار آن داریم بیکاری و ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان کشور است.
 
وی ادامه داد: همیشه باید به مشکلات به دید یک فرصت نگاه کرد فرصتی که می‌تواند باعث پیشرفت شود ما باید بتوانیم مجموع چالش‌هایی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کنیم. با تولید گوشی که قیمت مناسب داشته باشد قدرت خرید مردم بالا می رود و به واسطه دسترسی آنها به تلفن همراه تحول دیجیتال زودتر حاصل می شود ضمن این که به بخش اشتغال نیز کمک خواهیم کردم.
 
وزارت ارتباطات برای تحریک تقاضای بازار و کمک به چرخه خرید مردم برای پیشرفت در این مسیر، صندوقی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی پست بانک و ۱۰۰ میلیارد تومان بانک مرکزی ایجاد می‌کند که این سرمایه در قالب وام در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد. منابع مالی این پروژه را پست بانک تامین می کند و مسوولیت ثبت نام و توان خرید متقاضیان این گوشی ها را اپراتورها از طریق سایت برعهده می‌گیرند ضمن این که شرایط متقاضیان برای بازگشت پول باید توسط پست بانک ارزیابی شود. بعد از ارائه وام، اپراتورها باید به شکل یک جا گوشی هایی که متقاضیان برای دریافت آن ثبت نام کرده اند را از تولید کننده بخرند و به فروش برسانند.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.