اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 4, 2020
11:36 شنبه، 14ام دیماه 1398
کد خبر: 107636

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری شیائومی

شرکت چینی از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری ۱۸/۷ میلیارد دلاری (۵۰ میلیارد یوآن) در فناوری‌های نوظهوری همچون ۵G و هوش مصنوعی طی پنج سال آینده خبر داد تا بتواند با توجه به داغ شدن رقابت میان شرکت‌ها در سال‌های اخیر، حرفی برای گفتن و محصولی برای عرضه داشته باشد. خبرگزاری رویترز در این رابطه نوشت لی جون مدیرعامل شیائومی ‌از طریق انتشار پستی در اکانت رسمی‌این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، این موضوع را تایید کرد، اما متاسفانه جزئیاتی را درخصوص این حجم گسترده از سرمایه‌گذاری منتشر نکرد.
لی جون با اشاره به ضرورت ترکیب هوش مصنوعی و فناوری‌های مبتنی بر اینترنت گفت که این شرکت نیازمند تداوم پیشرفت خود در زمینه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است؛ چراکه زندگی انسان‌ها در حال هوشمند شدن است و آن را در تمامی‌ابعاد مشاهده خواهیم کرد. ما باید جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کنیم. این میزان سرمایه‌گذاری در حالی انجام می‌شود که شیائومی ‌در سال گذشته برای پروژه All in AIoT، حدود ۱۰ میلیارد یوآن پیش‌بینی کرده بود که با رشدی پنج برابری همراه شده است. شیائومی ‌در ابتدا کار خود را با عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت آغاز کرد، اما به مرور فعالیت خود را گسترش داد و به تولید انواع محصولات الکترونیکی و هوشمند همانند تلویزیون‌ها، روبات‌ها و… روی آورد. با این حال، شیائومی ‌در خاک چین، با رقیب قدرتمندی به نام هوآوی مواجه است که طبق آخرین گزارش‌ها، در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ توانست چیزی حدود ۴۲ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در چین را برای خود تصاحب کند. طبق آخرین شنیده‌ها، شیائومی ‌قصد دارد در سال جاری میلادی، بیش از ۱۰ میلیارد دلار گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را به بازار عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.