اپلیکیشن

تلفن همراه

January 8, 2020
11:10 چهارشنبه، 18ام دیماه 1398
کد خبر: 107775

ماهیت تروریسم مجازی در توئیتر و اینستاگرام آشکار شد

 
معاون وزیر ارتباطات گفت: در پاسخ به اقدامات توئیتر و اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی و انتشار بلامانع مطالب خشونت آمیز رئیس جمهور آمریکا، رویکرد منفعلانه نخواهیم داشت.
 
امیر ناظمی در واکنش به اقدام اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی در محکومیت جنایت آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: اقدام اینستاگرام و توئیتر در سانسور مطالب کاربران ایرانی به یک تروریسم فضای مجازی تعبیر می شود که چندی است به اشکال مختلف در حال روی دادن است.
 
وی با بیان اینکه ما برای رساندن اعتراضمان به گوش جهانیان باید از ابزار جهانی استفاده کنیم، گفت: نباید حضورمان را در سکوها و پلتفرم های جهانی از دست دهیم تا بتوانیم صدای اعتراضمان را به دنیا برسانیم.
 
معاون وزیر ارتباطات حمایت از پلتفرم های اجتماعی ایرانی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که می تواند پاسخی به اقدام خبیثانه اینستاگرام باشد و گفت: کاربران ایرانی باید بتوانند نظرات و احساسات خود را در فضای مجازی اعلام کنند و ما تمامی تلاش خود را برای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی به کار می بندیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: حتی اگر اینستاگرام ما را محدود کند، ابزارهای گسترده ای وجود دارند که می توانند صدای اعتراض ما را به گوش جهانیان برسانند و اینستاگرام به تنهایی نمی تواند این فرصت را از کاربران ما بگیرد.
 
ناظمی ادامه داد: در زمانی که بسیاری از کشورها در حال تحریم کردن ایران هستند، ما برای شنیده شدن صدایمان در دنیا، نیاز به فضای مجازی داریم و نباید صدایمان را محدود کنیم. بلکه هوشمندانه می توانیم پیام خود را در شبکه های مجازی به دنیا برسانیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به حضور همه جانبه کاربران ایرانی در محکوم کردن اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی، گفت: اقدام توئیتر و اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی و انتشار بلامانع مطالب تهدید و خشونت آمیز رئیس جمهور آمریکا، استانداردی دوگانه است که باید آن را برای مخاطبان جهانی این شبکه ها، آشکار کنیم.
 
وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در پاسخ به اقدام شبکه های توئیتر و اینستاگرام، رویکرد منفعلانه نخواهد داشت و تلاش این است که این دوگانگی و ماهیت تروریسم فضای مجازی را آشکار کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.