رسانه‌های اجتماعی

January 8, 2020
12:03 چهارشنبه، 18ام دیماه 1398
کد خبر: 107786

اعتراف یک مدیر فیس بوک: ترامپ را ما رئیس جمهور کردیم

 
 
یکی از مدیران ارشد فیس بوک اعتراف کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ ترامپ با کمک این شبکه اجتماعی برنده شد.
 
به نقل از نیویورک تایمز، در ۳۰ دسامبر اندرو بازورث یکی از مدیران ارشد قدیمی فیس بوک و از مشاوران مارک زاکربرگ، یک نامه طولانی در شبکه داخلی این شرکت منتشر کرد.
 
او بر تلاش های تبلیغات فیس بوک در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نظارت داشت و اکنون مسئول بخش واقعیت های مجازی و افزوده شرکت است. بازورث در این نامه اعتراف کرده ترامپ از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک (هر چند در مقیاس کوچک) برای برنده شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری استفاده می کند. 
 
اما او همچنان معتقد است این شرکت نباید سیاستهای تبلیغات سیاسی خود را تغییر دهد زیرا جلوگیری از پیروزی ترامپ در انتخابات سواستفاده از قدرت به حساب می آید.
 
او همچنین به چالش های مختلفی اشاره کرد که فیس بوک طی سال های اخیر با آنها روبرو شده است از جمله رسوایی های مربوط به حفاظت از حریم شخصی، دخالت روسیه، دوقطبی سیاسی.
 
در این نامه آمده است: انتخابات دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور دوباره فیس بوک را در مرکز توجهات قرار می دهد. 
 
بازورث در بخش دیگری از نامه نوشته است: آیا  فیس بوک به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور کمک کرد؟ من تصور می کنم پاسخ به این سوال مثبت است. دلایل من برای این پاسخ با آنچه در ذهن شما است، تفاوت دارد. دلیل برنده شدن او اخبار جعلی روسیه یا رسوایی کمبریج آنالایتیکا نبود. بلکه او بهترین برنامه تبلیغاتی دیجیتالی را برگزار کرد. البته من طرفدار ترامپ نیستم. 
 
بازورث برای روشن شدن بیشتر مسئله فیسبوک را به شکر تشبیه کرده که استفاده از آن در حد معمول دلپذیر است.اما اگر مفرط از آن استفاده شود، بیماری را در پی خواهد داشت.  در نتیجه مسئولیت استفاده درست از فیسبوک هم مثل شکر بر عهده خود مصرف کنندگان قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.