تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

January 10, 2020
13:00 جمعه، 20ام دیماه 1398
کد خبر: 107821

با CES2020/ شارژ گوشی از راه دور به کمک ربات امکان پذیر می‌شود

 
 
کمپانی GuRu در نمایشگاه CES امسال از جدیدترین فناوری های شارژ از راه دور رونمایی کرد. یکی از جالب ترین آنها نوعی ربات است که با گشت زنی در منزل، وسایل برقی مختلف را شارژ می کند.
 
این شرکت در اولین نمایش خود نوعی فرستنده را نشان داد که برق را از پنل زاویه دارش به چراغی در فاصله حدوداً نیم متری هدایت می کرد. سپس «Florian Bohn»، مدیرعامل شرکت با فشار یک دکمه، برق را به موبایل کنار چراغ هدایت کرد. گوشی از طریق قاب مخصوصی که گیرنده داشت، شارژ می شد.
 
 
دستگاه یاد شده از فاصله تقریباً 50 سانتی متری جریان برق 5 واتی را به گوشی ارسال می کرد. البته می توان نیرو را از فواصل دورتر نیز ارسال کرد، ولی افزایش فاصله سبب کاهش نیرو شده و در فواصل بیشتر از 180 سانتی متری کارایی نخواهد داشت.
 
فناوری شرکت GuRu بین فرستنده و گیرنده رابطه برقرار کرده و با ارسال متمرکز برق به کمک امواج میلیمتری (mmWave)، از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.
 
این شرکت در ادامه وسیله ای را نمایش داد که به جاروبرقی رباتیک شباهت داشت و روی آن قسمتی زاویه دار برای ارسال انرژی تعبیه شده بود.
 
 
این وسیله شب ها زمانی که کاربر خواب است، در منزل گشت زنی کرده و وسایل الکترونیکی از جمله گوشی، تبلت، دوربین نظارتی و ریموت کنترل تلویزیون را شارژ می کند. این ربات بیشترین بازدهی را در فاصله 30 تا 60 سانتی متری دارد.
 
کمپانی مورد بحث در ادامه رویداد خود نوعی سقف بزرگ را نمایش داد که انرژی را به گیرنده های زیر خود ارسال می کرد که به گوشی متصل شده بودند.
 
 
این سیستم در صورت تشخیص مانع (مثل دست) بین گیرنده و فرستنده، ارسال انرژی را قطع می کند. علاوه بر این می توان آن را به گونه ای برنامه ریزی کرد تا در صورت نزدیک شدن انسان، خاموش شود. شرکت GuRu در حال مذاکره با کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکاست تا تأییدیه این سیستم را بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.