سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2020
11:40 شنبه، 21ام دیماه 1398
کد خبر: 107836

با CES2020/ محصولات جدید سامسونگ در حوزه MicroLED، QLED 8K و Lifestyle TV معرفی شدند

شرکت سامسونگ جدیدترین محصولات خود را در حوزه MicroLED، تلویزیون‌های QLED 8K و Lifestyle TV در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرد.
 
 
 صفحه نمایش‌های بزرگتر، قابلیت‌های جدید در حوزه ارتقای کیفیت تصویر با هوش مصنوعی، فناوری نوآورانه جهت‌گیری تصویر و غیره از جمله مشخصات محصولات جدید سامسونگ هستند. محصولات جدید سامسونگ برای سال 2020 میزان فراگیر بودن صفحه نمایش و یکپارچه شدن سرگرمی‌های خانگی را یک پله ارتقا داده است.
 
میکرو ال‌ای‌دی پیشتاز بازار سرگرمی‌های خانگی
سامسونگ یک محصول میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED) برای سرگرمی خانگی معرفی کرده است که پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در حوزه صفحه نمایش را با توانایی‌های بی‎سابقه در حوزه شخصی‌سازی تلفیق کرده است. اکنون کاربران می‎توانند تجربه شخصی از طراحی و مهندسی نوآورانه محصولات سامسونگ داشته باشند که تصور آنها را از یک تلویزیون متحول می‌کند.
 
 
مدل‌های میکرو ال‌ای‌دی در اندازه‌های 75، 88، 93 و 110 اینچی برای انواع کاربردهای خانگی و لایف‌استایل مناسب هستند. مدل‌های جدید 88 و 150 اینچی میکرو ال‌ای‌دی هم با طراحی بدون مرز و فوق باریک عرضه شده‌اند که در آنها حاشه هر چهار ضلع تلویزیون حذف شده و به این ترتیب طراحی نهایی با هر دیواری ترکیبی زیبا ایجاد خواهد کرد. کاربران می‌توانند چندین صفحه میکرو ال‌ای‌دی را به هم متصل کرده و با خلق ترکیبات جدید، تلویزیون را با فضای شخصی خودشان متناسب کنند.
نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی دارای بهترین کیفیت تصویر در حوزه نمایشگرها هستند و عمق، رزولوشن و شفافیت بیشتری را در کنار حداکثر روشنایی 5000 نیتی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این محصولات همچنین قابلیت ارتقای کیفیت تصویر را براساس یادگیری عمیق داشته و محتوای موردنظرتان را با بالاترین کیفیت، بدون توجه به منبع ارسال کننده آن، نمایش می‌دهند. نتیجه آنکه این نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی مفهومی بی‌سابقه از فراگیر بودن تصویر را در سرگرمی‎های خانگی ایجاد می‎کنند.
 
توسعه محصولات 8K QLED با پردازنده کوانتومی مجهز به هوش مصنوعی
تلویزیون پرچمدار Q950TS QLED 8K اولین محصول 8K که با طراحی بسیار باریک عرضه شده و بالاترین کیفیت تصویر 8K را در کنار صدایی فراگیر و قوی به کاربر عرضه می‌کند. در مدل Q950TS همچنین از صفحه بدون مرز Infinity Screen استفاده شده و در نتیجه نسبت اندازه صفحه نمایش به کل بدنه تلویزیون به 99 درصد رسیده و تجربه دیداری بی‎سابقه‌ای را فراهم می‌کند.
 
 
تلویزیون Q950TS با رزولوشن چشمگیر 8K خود بهترین کیفیت تصویر موجود در بازار را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تلویزیون با داشتن پردازنده کوانتومی 8K با قابلیت هوش مصنوعی، کیفیت تصاویر کمتر از 8K را با اتکا به یادگیری عمیق و هوش مصنوعی به کیفیت واقعی 8K می‌رساند. همچنین با استفاده از قابلیتی به نام Adaptive Picture این تلویزیون می‌تواند نوع نمایش تصویر را برای هردو حالت نمایش مجموعه عکس یا تصویر محیط اطراف در حالت Ambient سازگار کند. پردازنده کوانتومی AI که قلب تپنده این نمایشگر پرچمدار است در عین حال می‎تواند به کارآیی بهتر پلتفرم خانه هوشمند سامسونگ هم کمک کند. سیستم عامل تایزن به کاربران امکان می‎دهد تا هرچیزی را از کیفیت برتر تصویر تا استفاده بهتر از قابلیت‌های خانه متصل، تجربه کنند.
 
سری محصولات QLED 8K از نظر کیفیت تصویر و طراحی در حال توسعه است و در عین حال شاهد عرضه محتواهای 8K از سوی منابعی مثل یوتیوب هستیم. استفاده از کدک AV1 به شما امکان می‌دهد تا نرخ فشردگی سیگنال را بهتر کرده و به این ترتیب پشتیبانی از فناوری HDR10+، چندبعدی شدن تصویر، بهینه‌سازی روشنایی و نرخ کنتراست هم فراهم می‌شود.
 
از دیگر نقاط قوت تلویزیون‌های 8K سامسونگ می‎توان به فناوری‌های Q-Symphony, Object Tracking Sound+ (OTS+) و آمپلی‎فایر Avtive Voice در حوزه صدا اشاره کرد. این فناوری‌ها کیفیت صدای فراگیر را در تلویزیون افزایش داده و صدایی دینامیکی و چندبعدی را ایجاد می‎کنند که با تجربه بصری شما از صفحه بزرگ تلویزیون همخوانی خواهد داشت. در صورت استفاده همزمان با ساندبارهای HQ-Q800T که برنده جایزه بهترین نوآوری نمایشگاه CTA شده بودند، بلندگوهای تلویزیون با ساندبار هماهنگ شده و به عنوان یک کانال صدای مضاعف به ایجاد صدایی دینامیکی کمک خواهند کرد.
 
تلویزیون‌های The Sero
سامسونگ در حال توسعه سری تلویزیون‌های لایف‌استایل خود موسوم به The Sero است. واژه Sero در کره‌ای به معنی «عمودی» است و در واقع یادآور نقطه مرکزی چرخش از حالت افقی به حالت عمودی است که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اتفاق می‎افتد. این تلویزیون‌ها که سال گذشته و برای اولین بار در کره جنوبی عرضه شدند، قرار است در سال 2020 توسعه یافته و در سراسر جهان عرضه شوند.
 
فناوری تشخیص جهت در تلویزیون‌های The Sero براحتی با دستگاه‌های موبایلی کاربر متصل شده و متحوای موردنظر را چه به شکل همیشگی و افقی و یا در حالت عمودی، شبیه نمایشگر موبایل، نمایش می‌دهد. کاربران می‌توانند انواع محتوا مانند شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و دیگر ویدیوهای شخصی را در هر جهتی روی این تلویزیون تماشا کنند.
این سری از محصولات سامسونگ برای کاربران نسل Z و نسل هزاره طراحی شده و طراحی مدرنی دارد که در هر فضایی چشمگیر خواهد بود. تلویزیون The Sero که در نمایشگاه CES برنده جایزه بهترین نوآوری هم شده است، قابلیت‌های پیشرفته تلویزیون‌های سامسونگ را در خود جای داده و رویکردی جدید در فناوری سرگرمی‌های خانگی ایجاد می‌کند که نیازها و عادات رو به افزایش کاربران برای تماشای محتوای ویدیویی را هم پاسخ می‎دهد.
گریس دولان، معاون بازاریابی سامسونگ آمریکا می‌گوید «امروزه کاربران انتظار دارند تلویزیون کاملا با سبک زندگی شخصی‎شان تلفیق شود و به این ترتیب سامسونگ هم تعریف جدیدی از صفحه‌های نمایش عرضه کرده تا خدمات دیجیتالی نوینی را عرضه کند و طراحی‌های جدیدی را وارد زندگی شما کند».
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://www.samsung.com مراجعه کنید.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.