اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 12, 2020
11:17 یکشنبه، 22ام دیماه 1398
کد خبر: 107864

اولین ماموریت فضایی چین در سال ۲۰۲۰ انجام شد

 
 
 سازمان فضایی چین اولین عملیات فضایی در سال ۲۰۲۰ را با پرتاب یک ماهواره انجام داد. محموله این موشک مشخص نیست و رسانه های داخلی و تحلیل گران مستقل ادعاهای متفاوتی در مورد هدف این ماموریت ارائه می‌دهند.
 
چین یک ماهواره مرموز به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری زمین فرستاده است. پیش بینی می‌‍شود این کشور در ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۴۰ ماهواره به فضا بفرستد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، رسانه‌های چینی اعلام کردند که یک موشک «لانگ مارچ ۳B» ماهواره‌ای را از مقر فضایی «شیچانگ» در ایالت «سیچوان» ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه صبح روز سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه به وقت گرینویچ یا ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت پکن) به فضا ارسال کرده است.
 
طبق گزارش‌های موجود ماهواره مذکور به ارتفاع ۲۲ هزار مایلی (۳۶ هزار کیلومتری) زمین فرستاده شده است. به گفته شبکه خبریCCTV چین، این ماهواره برای مقاصد مخابراتی، رادیویی، انتقال اطلاعات رادیویی و تلویزیونی و همچنین آزمایش فناوری مختلف به مدار زمین ارسال شده است. 
 
از آنجا که چین ماهواره‌های مخصوص خود را می‌سازد و به فضا ارسال می‌کند، این کشور درباره ماهیت آخرین محموله فضایی خود سکوت کرده است.
 
پیش بینی می‌شود چین در ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۴۰ ماهواره به مدار زمین بفرستد. در سه ماهه آخر ۲۰۱۹، برنامه فضایی چین بسیار شلوغ بود. این کشور چند عملیات پرتاب موشک را به فاصله چند روز یا چند ساعت از یکدیگر انجام داد. در یک مورد حتی دو موشک فقط با فاصله ۶ ساعت از یک مقر پرتاب شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.