تلفن همراه

فناوری

January 16, 2020
12:26 پنجشنبه، 26ام دیماه 1398
کد خبر: 108015

فروش ۷ میلیون گوشی 5G توسط هواوی در سال ۲۰۱۹

 
 
روز گذشته هواوی اعلام کرد که علیرغم تلاش های آمریکا برای متوقف ساختن این شرکت و جلوگیری از سلطه آن بر بازار شبکه نسل پنجم در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۶.۹ میلیون گوشی 5G را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده است. سال گذشته این شرکت ۸ مدل گوشی 5G شامل میت ۳۰ پرو 5G، میت ۲۰ ایکس 5G، میت ایکس، آنر وی ۳۰ و برخی دیگر را معرفی کرد.
 
وزارت بازرگانی آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر کنار گذاشته شدن هواوی از شبکه های ارتباطی آمریکا، نام هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد. مقامات امنیت ملی آمریکا نگرانند که مبادا هواوی با کمک تجهیزات و محصولات تولیدی خود از شهروندان این کشور برای دولت مرکزی چین جاسوسی کند و هواوی اما، همواره این اتهامات را رد کرده است.
 
اما به دنبال قرار گرفتن نام هواوی در فهرست سیاه آمریکا برای مراوده تجاری، این شرکت مجبور شد که از نسخه متن باز سیستم عامل اندروید روی گوشی هایی نظیر میت ۳۰ استفاده نماید.
 
در آذرماه نیز این غول تکنولوژی چینی اعلام کرد که بالغ بر ۲۴۰ میلیون دستگاه موبایل را در سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش رسانده است و این شرکت حالا با اختلاف اندک پس از سامسونگ جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در دنیا را در اختیار دارد.
 
هواوی در بیانیه روز گذشته خود همچنین اشاره ای هم به تجهیزات زیرساخت 5G خود داشت که در واقع یکی از منابع اصلی نگرانی برای سیاستمداران آمریکایی محسوب می شود. نگرانی ها در این رابطه تا حدی بود که گروهی از سناتورهای دو حزبی در این کشور قانونی را به رای گذاشتند که طبق آن شرکت های توسعه دهنده تجهیزات ایمن و مطمئن 5G از دولت این کشور سوبسید دریافت خواهند کرد.
 
اما جدای از مساله جاسوسی آمریکا از بابت تاثیرگذاری جهانی هواوی نیز نگران است. مقامات این کشور روز دوشنبه تلاش کردند که با متقاعد نمودن بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا هواوی را از شبکه های 5G این کشور حذف نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.