تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

January 18, 2020
14:44 شنبه، 28ام دیماه 1398
کد خبر: 108069

پوکو از شیائومی جدا شد؛ برند اقتصادی جدید با هویتی مستقل

محبوبیت بالای گوشی قدرتمند اما مقرون به صرفه پوکوفون F1 شیائومی را به سرمایه گذاری بیشتر روی این برند ترغیب کرده است.
 
شیائومی سال گذشته به لطف عرضه گوشی پوکوفون F1 با اسنپدراگون ۸۴۵ و قیمت پایین ۳۰۰ دلار توانست رقیب قدری مثل وان پلاس را از میدان به در کند. بازخورد خریداران این گوشی آنقدر خوب بوده که حالا شیائومی از تصمیمش برای تبدیل این زیر برند به یک کمپانی مجزا به نام «پوکو» خبر داده است. Manu Kumar Jain، معاون شیائومی در این باره گفته:
 
زمان آن رسیده که اجازه دهیم پوکو روی پای خودش بایستد. پوکو F1 حتی در سال ۲۰۲۰ هم در کلاس خودش یک مدعی باقی می ماند.
 
شیائومی چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی در دنیاست و به خاطر محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است. این شرکت در ۲۰۱۸ با هدف به چالش کشیدن محصولات رده بالای سامسونگ، وان پلاس و غیره زیر برند پوکو را راه اندازی کرد که تنها با عرضه یک گوشی شهرت درخوری پیدا کرد.
 
از دیگر زیربرندهای شیائومی باید به می و ردمی اشاره کرد که برای عرضه گوشی، کامپیوتر، تلویزیون و محصولات دیگر در سراسر دنیا راه اندازی شده اند. این برندها هم عملکرد تحسین برانگیزی داشته اند اما کمپانی مادر تصمیمی برای تبدیل آنها به شرکت های مستقل ندارد.
 
تا کنون جزییاتی در مورد برنامه های آتی پوکو منتشر نشده اما Alvin Tse، رییس این کمپانی در سال ۲۰۱۸ از طرح هایی برای عرضه گوشی هوشمند و محصولات دیگر خبر داد. موارد دیگر از قبیل نحوه استفاده از منابع مشترک در این دو کمپانی از جمله خطوط تولید، بازاریابی و غیره هم هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 
شیائومی تنها موبایل سازی نیست که زیربرندش را به شرکتی مستقل تبدیل می کند. پیش از این آنر و و وان پلاس از دل هواوی و اوپو متولد شده اند. نکته جالب رقابتی است که در بازار بین خود این شرکت ها شکل گرفته و انتظار می رود محصولات پوکو هم رقابت تنگاتنگی را با ردمی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.