اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 20, 2020
14:20 دوشنبه، 30ام دیماه 1398
کد خبر: 108127

ضرورت مشارکت بخش خصوصی در توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات

مجمع عمومی طرح های تملک دارایی های تملک دارایی های سرمایه ای سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.
 مجمع عمومی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سازمان فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه بودجه کشور و به ریاست سیروس موثقی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گزارشی از عملکرد و وضعیت این سازمان در محورهای چهار گانه وظایف سازمان فناوری اطلاعات ارائه کرد.
وی در این گزارش به محورهای، دولت هوشمند(الکترونیکی شدن سازمان ها، تبادل ملی اطلاعات و طرح های کلان ملی)، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات(خدمات پیشگیرانه و خدمات واکنشی)، کسب و کارهای نوپا( آیین نامه های مربوطه برای کسب و کارهای نوپا، صندوق پژوهش و نوآوری و سامانه ایران نوآفرین) و شبکه ملی اطلاعات( ابر ایران با استفاده از ظرفیت مرکز داده و نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات) اشاره کرد.
در ادامه این جلسه موثقی نایب رییس مجمع، به استفاده از ظرفیت توسعه ای سازمان و مشارکت بخش غیر دولتی به ویژه در توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
وی افزود: با اجرای فرآیندهای ایجادی و ابزارهای در اختیار سازمان، کسب و کارهای نوپا بتوانند در تمام خدمات مبتنی بر شبکه فعال تر شده و با صرف هزینه های کمتر، خدمات موثر و بهینه تری را به مردم ارائه کنند.
در این جلسه پس از استماع گزارش حسابرسی توسط نماینده سازمان حسابرسی، صورت های مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای منتهی به اسفندماه سال ۹۷ سازمان فناوری اطلاعات مورد تصویب قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.