اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 26, 2020
11:39 یکشنبه، 6ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108263

اپل به‌دنبال کنترل اشیا در واقعیت مجازی و افزوده

شرکت اپل از طرح ابتدایی ابزار جدیدی رونمایی کرده که امکان کنترل اشیا را در فضای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فراهم می‌کند. شاید یک ابزار جدید در ابعاد ناخن که با چند حسگر بارگیری شده، بتواند امکان اتصال به ابزار دیگر را برای کاربران خود فراهم کند. شرکت اپل از طرح ابتدایی اختراعی رونمایی کرده که ابزارهای کوچکی به اندازه انگشت را به نمایش می‌گذارد. این ابزارها، با چند حسگر بارگیری می‌شوند که می‌توانند امکان تعامل با اشیا را در فضای واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی فراهم کنند.
  امکان دارد که بتوان از عناصری مانند حسگرهای نیرو، حسگرهای نوری و حسگرهای مافوق صوت برای جمع‌آوری ورودی‌ها استفاده کرد. ورودی‌ها پس از جمع‌آوری، برای کنترل اشیای مجازی در فضای واقعیت مجازی به کار گرفته می‌شوند و ابزارهای انگشتی، بازخورد آن را به صورت یک اثر واقعی ارائه می‌دهند. برای مثال، کاربر می‌تواند با کمک ابزار انگشتی، شماره‌گیر مجازی را کنترل کند و میزان صدای اسپیکر را تغییر دهد.  این ابزار می‌تواند به دستورات کاربر هنگام استفاده از یک جسم خارجی عمل کند. تصویری که از این ابزار ترسیم شده، نشان می‌دهد که ابعاد آن به اندازه یک ناخن است. هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین طرحی، به حقیقت بپیوندد؛ اما تلاش اپل برای صعود در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تحقق آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. این شرکت سال گذشته نیز موفق به ثبت اختراعی برای ابداع یک هدست واقعیت ترکیبی شده بود که واقعیت مجازی و افزوده را ادغام می‌کند. اپل هنوز واکنشی نسبت به نظرات نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.