سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 26, 2020
14:32 یکشنبه، 6ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108274

با ربات های المپیک 2020 توکیو آشنا شوید

 
آیا آماده این هستید که ربات‌ها را در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا ببینید؟ برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیو تصمیم گرفته‌اند که برخی از ربات های روز دنیا را در این اتفاق بزرگ شرکت دهند.
 
در بازی‌های امسال، چند مدل ربات را خواهیم دید که مسئولیت‌های مختلفی دارند مانند بازگرداندن توپ‌ها یا اشیا پرتاب شده، یا سرو نوشینی برای تماشاچیان یا حتی کمک به تماشاچیان معلول برای پیدا کردن محل استقرار خود.
 
کمیته برگزار کننده المپیک و پارا المپیک امسال توکیو با همکاری شرکت تویوتا، پروژه‌ای تحت عنوان «Tokyo 2020 Robot Project» راه اندازی کرده‌اند که قرار است در این پروژه، نوین‌ترین تکنولوژی‌های ژاپنی در حوزه رباتیک به رخ دنیا کشیده شود.
 
در پروژه ربات های المپیک 2020 توکیو، برخی از ربات‌ها، ربات‌های پشتیبان زمین نام دارند که در هنگام برگزاری بازی‌ها کمک خواهند کرد. Nobuhiko Koga، رئیس ارشد مرکز تحقیقاتی فرانتیر تویوتا در مصاحبه‌ای عنوان کرده:« در المپیک 2020، ربا‌ت‌ها بدون شک عنصر متمایز و کمک کننده‌ای خواهند بود تا تمام بازی‌ها با موفقیت به اتمام برسد.»
 
امیدواریم که این ربات‌ها شخصیت‌های جذاب و دوست داشتنی مثل ربات وال-ایی داشته و شباهتی به ربات‌های ترسناک Avengers: Age of Ultron نداشته باشند.
 
در ادامه، با ربات های المپیک 2020 امسال توکیو آشنا شوید.
 
Miraitowa و Someity: ربات های استقبال کننده
 
 
ربات آبی رنگ، Miraitowa  و ربات صورتی رنگ، Someity  نام دارند و برای استقبال از شرکت کننده گان مسابقات المپیک در نظر گرفته شده اند.
این ربات‌های بانمک ظاهرا جزو کادر استقبال کننده در المپیک در نظر گرفته شده‌اند و وظیفه سنگین و زیادی به روی دوش آنها نیست. کمیته تصمیم دارد از دو ربات استقبال کننده برای خوشامدگویی ورزشکاران و شرکت کننده‌ها استفاده کند. این ربات‌ها صرفا برای همین منظور طراحی شده‌اند و توانایی بالایی در برقرار ارتباط  دارند. ربات آبی رنگ، Miraitowa  و ربات صورتی رنگ، Someity  نام دارند و هر کدام به دوربین و تکنولوژی تشخیص چهره مجهز هستند و به علاوه، از طریق چشمان خود نیز با دیگران ارتباط برقرار می کنند.
 
هدف دیگر استفاده از این مدل ربات،  جذب بیشتر  قشر کودک و نوجوان به مراسم المپیک است.
 
ربات ارتباط از راه دور T-TR1
 
 
ربات ارتباط از راه دور T-TR1 برای المپیک 2020 امسال توکیو
این ربات، همانطور که از اسمش بر می‌آید، مخصوص شرکت در المپیک، از راه دور است. T-TR1، توسط موسسه تحقیقاتی تویویتا، در آمریکا توسعه یافته و دوربین و صفحه نمایش بسیار بزرگی دارد. به نسبت دیگر ربات های المپیک 2020 توکیو، ظاهر این ربات شباهت بیشتری به یک ربات تیپیکال یا یک ماشین دارد. افرادی که در شهر توکیو توانایی شرکت در مراسم و بازی‌های المپیک را ندارند، از طریق این ربات می‌توانند خود را در ورزشگاه حس کنند و حتی با افراد حاضر در ورزشگاه نیز ارتباط برقرار کنند.
 
 
HSR: ربات پشتیبان انسان و DSR: ربات پشتیبان تحویل سفارش
 
 
کمیته امیدوار است با عرضه ربات پشتیبان انسان، میزان کارایی تکنولوژی را در مسابقات پارا المپیک نشان دهد. HSR در واقع دستیار آن دسته از تماشاگرانی خواهد بود که دچار معلولیت هستند.
 
ربات پشتیبان تحویل سفارش نیز می‌تواند سفارش غذا یا نوشیدنی شرکت کنندگان را به آنها تحویل دهد.
 
کمیته امیدوار است که این دو مدل ربات بتوانند در مسابقات المپیک و پارا المپیک، به بیش از 1000 نفر خدمات خود را ارائه دهند.
 
FSR: ربات پشتیبان زمین
 
 
FSR یکی دیگر از ربات های المپیک 2020 است که کاملا داخل زمین بازی‌های مسابقه حضور دارد. این ربات صرفا برای استفاده در تعداد به خصوصی از بازی‌ها در نظر گرفته شده مانند بازی‌های پرتابی.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.