اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 27, 2020
16:24 دوشنبه، 7ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108320

ارسال فشرده تصاویر با کیفیت ممکن شد

 
 
یک شرکت دانش‌بنیان در کشور سخت افزاری‌هایی بر اساس نیاز بازار در داخل کشور ساخته است که امکان ارسال محتوای صوتی و تصویری با کیفیت بالا و استفاده از پهنای باند کم را فراهم کرده است.
 
 به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از  مشکلات پیش‌رو تولیدات تصویری با کیفیت بالا، حجم بالای آن و در نتیجه استفاده بالای پهنای باند است و این نخستین چالش در فرآیند توزیع این قبیل محصولات است.
 
محمدکاظم نجفی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره خصوصیات و ویژگی‌های محصول «فشرده ساز حرفه‌ای spark» این شرکت گفت: با استفاده از این فشرده‌ساز، بالاترین کیفیت ارسال تصویر را در کنار کم‌ترین پهنای باند خواهیم داشت.
 
به گفته نجفی، پشتیبانی کامل از استانداردهای کدگذاری تصویر و استانداردهای متنوعی برای  کدگذاری صدا نظیر، به کاربر امکان فشرده سازی تصویر با کیفیت مختلف ۴k را می‌دهد.
 
این فعال فناور اضافه کرد: ‌فشرده‌ساز SPARK از ورودی تصویر با وضوح ۱۰۸۰p ۶۰FPS را افزون بر استاندارد مخابره تصاویر DVB پشتیبانی کرده تا امکان ارسال خروجی با بهترین کیفیت از طریق تمامی بسترهای ارتباطی کاربردی از جمله ماهواره  (DVB-S/S۲)، تلویزیون دیجیتال(DVB-T/T۲)، شبکه‌های داخل استودیو(DVB-ASI)  و شبکه جهانی وب (IP)  فراهم شود.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: فشرده‌ساز SPARK دارای ورودی تصویر ۳G-SDI  و ورودی صدای داخلی (Embedded) تا ۱۶ کانال بوده و دو خروجی IP و ASI به صورت پیش‌فرض روی این فشرده‌ساز وجود دارند. دو درگاه اترنت به منظور مدیریت و همچنین TSoIP روی دستگاه سوار شده است.
 
نجفی ادامه داد: فشرده‌ساز SPARK قابلیت ارسال تصویر از طریق IPV۴ به هر دو صورت Unicast و Multicast  را به ۸ مقصد از پیش تعیین شده به همراه استاندارد ProMPEG FEC، دارد. قابلیت نصب منبع تغذیه اضافی روی این فشرده‌ساز، افزونگی(Redundancy)  و قابلیت اتکای این دستگاه را بالا می‌برد.
 
وی گفت: با تکیه بر پشتیبانی از پروتکل مدیریتی SNMP امکان مدیریت این سیستم از هر نقطه‌ای فراهم شده است. فشرده‌ساز SPARK تحت هرگونه فشار کاری به صورت ۲۴ ساعته هر روز هفته و سال قابل اتکا خواهد بود.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به دیگر محصولات تولید این شرکت اشاره کرد و گفت:  علاوه بر تجهیزات ارسال و دریافت صدا و تصویر، مبدل‌های شبکه و وامدوله‌سازها، سامانه آنتن مرکزی بر بستر شبکه IP Headend، صداگذار و جداساز صدا، توزیع کننده‌های سیگنال ASI و SDI، سامانه تولید و ارسال راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها (EPG)، سامانه مدیریت یکپارچه سر پایانه و بازهمتافتگر جریان های انتقال MPEG در این شرکت تولید می‌شود.
 
وی به واردات محصولات مشابه به کشور اشاره کرد و گفت: پیش‌تر این قبیل تجهیزات به کشور وارد می‌شد و اکنون نیز واردات صورت می‌گیرد که عمده این تجهیزات ساخت کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، سوئد و چین هستند.
 
این فعال فناور بیان کرد: محصولات این شرکت قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارد و اکنون نیز بسیاری از تجهیزات تولید شده این شرکت به مرور جایگزین تجهیزات قدیمی صدا و سیما و یا سازمان‌های دیگر که عمدتا نیز ساخت کشور فرانسه هستند می‌شود.
 
به گفته نجفی، قیمت تولیدات این شرکت عموما پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی آن است ولی در مواردی نیز وجود داشته که قیمت محصولات به دلیل کیفیت بالای آن از نمونه مشابه خارجی آن بالاتر هم بوده است.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر با تولیدات این شرکت به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.