سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 30, 2020
12:22 پنجشنبه، 10ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108396

سامسونگ گلکسی تب S6 5G معرفی شد؛ اولین تبلت 5G دنیا

 
سامسونگ از گلکسی تب اس 6 5G رونمایی کرد. این مدل که اولین تبلت 5G دنیا نیز لقب گرفته، به غیر از پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم تفاوتی با گلکسی تب اس 6 ندارد.
 
تفاوت اصلی گلکسی تب اس 6 5G با مدل های وای فای و LTE، بهره مندی از مودم 5G اسنپدراگون X50 است. این مدل از رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برخوردار بوده و باقی مشخصات آن مثل نمایشگر 10.5 اینچی اولد HDR، چیپست اسنپدراگون 855 و قلم استایلوس تفاوتی با مدل پایه ندارند.
 
گلکسی تب اس 6 5G  فقط در کره جنوبی و با قیمت 848 دلار به بازار عرضه شده و سازنده فعلاً برنامه ای برای عرضه آن در کشورهای دیگر ندارد.
 
 
گلکسی تب اس 6 از نمایشگر 10.5 اینچی اولد HDR با نسبت تصویر 16:10، چیپست اسنپدراگون 855، حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی (با قابلیت ارتقاء با کارت حافظه microSD) و باتری 7040 میلی آمپر ساعتی برخوردار است.
 
تبلت مورد بحث از دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض بهره مند بوده و دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی است. از دیگر ویژگی های قابل توجه این محصول می توان به پشتیبانی از بلوتوث 5.0، اسپیکرهای Quad Dolby Atmos و قلم S Pen اشاره کرد.
 
سایت The Verge پس از بررسی گلکسی تب اس 6 نقاط ضعف و قوت آن را موارد زیر اعلام کرد:
 
نقاط قوت:
 
نمایشگر زیبا
اسپیکرهای بلند و واضح
طراحی شیک
عملکرد سریع
عرضه با قلم لمسی
نقاط ضعف:
 
نسبت تصویر عریض برای تولید محتوا
ناپایداری صفحه کلید حین استفاده روی پاها
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر کند و نامطمئن است
قابلیت های نرم افزار DeX به درستی پیاده سازی نشده و استفاده از آنها گیج کننده است
باگ های نرم افزاری متعدد
طول و عرض و ضخامت گلکسی تب اس 6 به ترتیب برابر با 244.5، 159.5 و 5.7 میلیمتر بوده و 420 گرم وزن دارد. این محصول سال گذشته میلادی با شروع قیمت 649 دلار روانه بازار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.