رسانه‌های اجتماعی

February 3, 2020
11:35 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108461

توئیتر حساب کاربری ناشر اخبار جعلی کرونا را بست

 
 
توئیتر حساب کاربری وب سایتی به نام «زیرو هج» که درباره ویروس کرونا ادعاهایی بدون دلیل و مدرک منتشر کرده بود را به طور دائم مسدود کرد.
 
 به نقل از انگجت، فقط فیس بوک و گوگل با اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا مقابله نمی‌کنند. شبکه اجتماعی توئیتر نیز به نظر می‌رسد در این زمینه دست به کار شده است. درهمین راستا این شبکه اجتماعی حساب کاربری یک سایت مالی و ترویج کننده نظریه‌های توطئه به نام «زیرو هج»( Zero Hedge) را به طور دائم مسدود کرده است.
 
این وب سایت گزارشی را به اشتراک گذاشته بود که در آن بدون دلیل و مدرک ادعا شده بود دانشمندان چینی در ایالت ووهان ویروس کرونا را به عنوان یک اسلحه ابداع کرده‌اند. همچنین این حساب کاربری نام، تصاویر، ایمیل و شماره تماس محققان را بدون اجازه فاش کرده است.
 
به نوشته «بازفیدنیوز» این وب سایت به خوانندگان پیشنهاد کرده بهتر است به دیدار محققان بروند که این امر یک تهدید به خشونت به حساب می‌آید.
 
توئیتر در بیانیه خود اعلام کرد دلیل مسدود کردنZero Hedge نقض قوانین شبکه اجتماعی است. این شبکه اجتماعی در اواخر ژانویه هشدار داد حساب‌های کاربری که تلاش‌هایی هماهنگ برای انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا انجام دهند را مسدود می‌کند.
 
البته این ممنوعیت کل کانال‌های ارتباط اجتماعی Zero Hedge را مسدود نمی‌کند. حساب کاربری این وب سایت در فیس بوک همچنان فعال است .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.