تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 3, 2020
15:15 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108481

تفاهم‌نامه سه جانبه برای انتشار سوابق عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیکی

 
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای انتشار سوابق عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‏‌کنندگان امضا خواهد کرد.
 
 شهریور ماه امسال، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد در راستای انجام مأموریت‌های خود در حوزه ساماندهی و رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی، بعد از تدوین شاخص‌ها و امتیازدهی نحوه پاسخگویی به شکایات دریافتی توسط کسب‌و‌کارها، تصمیم دارد امتیازات دریافتی کسب‌وکارها را  اعلام کند. اکنون این مرکز اعلام کرده است به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در فضای مجازی و نیز کسب‌و‏کارهای پیشرو در زمینه پاسخگویی به شکایات مشتریان، تفاهم‏نامه‏ای سه جانبه با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‏‌کنندگان امضا خواهد کرد.
 
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به بند ۱ ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق مصرف‏‌کنندگان و بند ۱۰ ماده ۷ اساسنامه انجمن ملی حمایت از حقوق از مصرف‌کنندگان، همکاری خود با انجمن ملی حمایت از حقوق از مصرف‌کنندگان را در حوزه انتشار اطلاعات سوابق عملکرد، اعلام کرده است.
 
براساس این اطلاعیه، مقرر شده است ساز‏و‏کار فرآیند رسیدگی به شکایات در خصوص کسب‌وکارهای الکترونیکی در جلسات مشترک میان سازمان حمایت از حقوق مصرف‏کنندگان و تولیدکنندگان و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تدوین شود.
 
طرح انتشار عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب‌وکارها در حوزه پاسخگویی به شکایات در پروفایل ای‌نماد که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیگیری می‌شود، تاکنون در سه مرحله اجرایی شده است و اکنون به مرحله نهایی که انتشار عمومی اطلاعات است، نزدیک می‌شود.
 
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده است از زمان اجرای گام سوم این طرح یعنی انتشار اطلاعیه در خصوص اعلام عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب‌وکارها، بهبود چشمگیری در نحوه پاسخگویی کسب‌وکارها در قبال شکایات دریافتی مشاهده شده است.
 
براساس اعلام این مرکز، با در نظر گرفتن رشد ۳۰ درصدی تعداد کسب‌وکارها در سال جاری و به تبع آن افزایش نزدیک به ۸۰ درصدی در تعداد شکایات ثبت شده در نماد اعتماد الکترونیکی در سال جاری، پاسخگویی کسب‌وکارها به شکایات دریافتی نسبت به گذشته رشدی حدود ۶۰ درصدی داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.