تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 5, 2020
16:49 چهارشنبه، 16ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108571

بلومبرگ: سال ۲۰۲۰ با وجود افزایش قیمت، سال بدی برای بیت کوین بوده

 
 
با توجه به اینکه عملکرد بیت کوین در ژانویه گذشته، نسبت به ماه‌های ژانویه از سال ۲۰۱۳ به بعد بهتر بوده، عجیب است که بگوییم سال ۲۰۲۰ برای پادشاه ارزهای دیجیتال سال بدی بوده، اما ظاهراً نشریه اقتصادی معتبر بلومبرگ چنین نظری ندارد.
 
به گزارش یوتودی، بلومبرگ در خبرنامه روز سه‌شنبه خود، ادعا کرد عملکرد خوب بیت کوین در سال جاری، تحت‌الشعاع عملکرد بهتر دیگر ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. به عبارت دیگر، اتریوم، لایت کوین و آلت کوین‌های کمتر شناخته شده، در ماه ژانویه (دی) گوی سبقت را از بیت کوین ربودند.
 
برخلاف بیت کوین، آلت کوین‌ها به عنوان دارایی امن برای حفظ ارزش سرمایه در نظر گرفته نمی‌شوند. علاوه بر این، نه اتریوم و نه لایت کوین، در آینده نزدیک هاوینگ (Halving)، یا نصف شدن پاداش استخراج، را تجربه نخواهند کرد. بنابراین می‌توان گفت افزایش فعلی قیمت آلت کوین‌ها یک جهش عمومی و سراسری در قیمت ارزهای دیجیتال است و نمی‌توان آن را رویدادی چندان تاثیرگذار و پر اهمیت به حساب آورد.
 
با وجود تمام انتظاراتی که برای قیمت ۱۰,۰۰۰ دلاری وجود دارد، قیمت بیت کوین بار دیگر افت کرد و به حمایت ۹,۲۰۰ دلاری نزدیک شد. اگر بیت کوین نتواند در ماه فوریه (بهمن و اسفند) به رشد خود ادامه دهد، این اولین فوریه بعد از هفت سال خواهد بود که کندل ماهیانه بیت کوین قرمز خواهد بود.
 
بلومبرگ پیش‌بینی کرده است هاوینگِ پیش‌رو باعث یک روند نزولی بزرگ خواهد شد؛ چرا که برخلاف هاوینگ‌های گذشته، قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ افزایش چشمگیری نداشته است و این موضوع سبب سرخوردگی معامله‌گران و خروج از بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.