تلفن همراه

گوشی

February 11, 2020
12:59 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108733

شیائومی می 10 و می 10 پرو در روز ۲۴ بهمن طی رویدادی آنلاین معرفی خواهند شد

 
 
پیش‌تر اخباری مبنی بر رونمایی از پرچم‌داران جدید شیائومی در ۲۴ بهمن منتشر شده بود. حال خبر رسیده است که به دلیل بحران ویروس کرونا این رویداد به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
 
تاکنون شایعات زیادی در مورد پرچم‌داران مورد انتظار شیائومی یعنی می ۱۰ و می ۱۰ پرو شنیده‌ایم. حال این شرکت چینی در حساب رسمی خود در یک شبکه‌ی اجتماعی، تاریخ رونمایی این دو گوشی را به‌طور رسمی اعلام کرده است.
 
باتوجه به استقبال بسیار خوب کاربران از شیائومی می ۹ و می ۹ پرو طبیعی است که بسیاری افراد منتظر معرفی نسخه‌ی بعدی از این دو گوشی باشند. حال به‌نظر می‌رسد به موعد معرفی پرچم‌داران جدید شیائومی بسیار نزدیک شده‌ایم. طبق اعلام رسمی شیائومی، می ۱۰ و می ۱۰ پرو در تاریخ ۱۳ فوریه یعنی ۲۴ بهمن‌ماه طی رویدادی آنلاین معرفی خواهند شد. گفته می‌شود نسخه‌ی معمولی در ۱۴ فوریه و نسخه‌ی پرو در روز ۱۸ فوریه در بازار چین عرضه خواهند شد.
 
شیائومی معمولاً رویدادهای معرفی محصولات خود را به‌صورت سنتی و همراه‌ با جمعیت برگزار می‌کند؛ اما باتوجه به بحران این روزهای کشور چین به‌علت شیوع ویروس کرونا، برگزاری رویداد رونمایی از پرچم‌داران جدید شیائومی نیز همانند بسیاری رویدادهای دیگر با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل رویداد ۱۳ فوریه به شکل آنلاین و به‌طور زنده پخش خواهد شد.
 
همچنین شیائومی برای رویداد خود در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا اقدام به ارسال دعوت‌نامه کرده است. احتمالاً پرچم‌داران شیائومی در این رویداد نیز برای عرضه‌ در بازار جهانی معرفی خواهند شد.
 
از شواهد و قرائن این‌طور به‌نظر می‌رسد که باید شاهد یکی از یکی از قدرتمندترین گوشی‌های معرفی شده در اوایل سال ۲۰۲۰ باشیم. البته این گوشی رقبای سرسختی نیز پیش رو خواهد داشت. رویداد آنپکد سامسونگ در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود طی آن دو گوشی گلکسی S20 و گلکسی Z فلیپ معرفی شوند.
 
 
تصویر منتسب به گوشی شیائومی می ۱۰
 
تاکنون شایعات بسیاری در مورد مشخصات احتمالی شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو شنیده‌ایم. گفته می‌شود هر دوی این گوشی‌ها از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برند. این‌طور که از تصاویر فاش شده پیدا است، شاهد یک دوربین چهارگانه با چیدمان عمودی در سمت چپ پنل پشتی این گوشی‌ها خواهیم بود. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ که در می نوت ۱۰ شاهدش بودیم دوباره بازگشته است. افزون‌براین‌ احتمالاً شاهد یک ماژول زوم اپتیکال پنج برابری نیز خواهیم بود. بنا به شنیده‌ها، نسخه‌ی پرو از یک نمایشگر ۶/۴ اینچی با رزولوشن +Full HD و پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد. همچنین این گوشی به ۱۶ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5 و یک باتری ۵۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. شارژ سریع ۶۶ واتی این گوشی، زمان شارژ کامل آن را به تنها ۳۵ دقیقه تقلیل می‌دهد که در نوع خود بسیار قابل‌توجه است. تصویر جدیدی که به‌تازگی توسط حساب رسمی شیائومی در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.0 را تائید می‌کند. احتمالاً در این گوشی شاهد حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت خواهیم بود. وجود گزینه‌ی 5G نیز بسیار محتمل است.
 
باتوجه به اینکه بسیاری موارد فوق هنوز در حد شایعه هستند و به‌طور رسمی تائید نشده‌اند، برای اطلاع از مشخصات دقیق این دو گوشی باید چند روز دیگر تا رویداد رسمی معرفی آن‌ها به انتظار بنشینیم.
 
نظر شما کاربران در مورد پرچم‌داران جدید شیائومی چیست؟
 
قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.