تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 12, 2020
14:34 چهارشنبه، 23ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108760

تحقیقات از فیس بوک، آمازون، اپل و گوگل برای خرید شرکت های کوچک

 
 
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به شرکت های گوگل، مایکروسافت، اپل، آمازون و فیس بوک دستور داده است اطلاعاتی درباره ادغام شرکت های کوچک را در اختیار قانونگذاران قرار دهند.
 
 به نقل از  رویترز، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نگران آن است که شرکت های بزرگ فناوری عملکردی خلاف قانون آنتی تراست (ضدانحصار) داشته اند. در همین راستا این کمیسیون به گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت دستور داده اطلاعاتی درباره فرآیندهای خرید و ادغام شرکت های کوچک را در اختیار قانونگذاران قرار دهند.
 
این تحقیقات در حالی انجام می شود که وزارت دادگستری، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، دادستان ها و کمیته قضایی مجلس آمریکا در حال بررسی پلتفرم های بزرگ فناوری هستند که متهم به استفاده ناعادلانه از قدرت خود برای دفاع از سهم بازار یا گسترش فعالیتشان در بازارها هستند. 
 
بیشتر انتقادات از این شرکت ها روی معاملات بزرگ مانند خرید اینستاگرام توسط فیس بوک یا خرید فروشگاه های زنجیره ای «هول فودز» توسط آمازون است. اما این شرکت ها میلیاردها دلار نیز صرف خرید شرکت های کوچک کرده اند و این امر چشم انداز رقابت در بازار نوظهور فناوری را دگرگون کرده است.
 
به گفته «جوزف سیمونز» مدیر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هشدارهایی که برای شرکت های بزرگ فناوری ارسال شده برای انجام تحقیقات بوده است اما این امر ممکن است به اجرای اقداماتی نیز منجر شود.
 
سیمونز در این باره گفت: اگر طی مطالعه مشاهده شود که تراکنش ها چالش برانگیز هستند، احتمالا اقداماتی برای بررسی این تراکنش ها انجام شود. البته هشدارهای ارسالی به شرکت های بزرگ به معنای اخطار نیست بلکه برای شناسایی حوزه هایی است که قانون آنتی تراست باید در آنها اجرا شود.
 
در همین راستا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا صدها عملیات ادغام شرکت های کوچک در همتایان بزرگ را بررسی می کند. قرار است این بررسی ها با سرعت انجام شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.