تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 15, 2020
14:56 شنبه، 26ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108851

پاسخ هواوی به آمریکا در مورد اتهام جاسوسی: اگر سندی دارید منتشر کنید

 
تنش‌های میان دولت آمریکا و هواوی تمامی ندارد و اخیرا نیز وزارت دادگستری این کشور، کمپانی چینی را به چندین و چند جرم مختلف متهم کرده است. جرایمی که وزارت دادگستری این کشور برای هواوی در نظر گرفته بسیار سنگین است. البته هواوی هم بی‌کار ننشسته و اعلام کرده اگر آمریکا از این جرایم مطمئن است، بهتر است اسناد آن را به صورت عمومی منتشر کند.
 
این جرایم شامل سرقت اطلاعات، جلوگیری از پیشروی روند کیفر خواهی دادگاه، اخاذی و رشوه دادن می‌شود. با وجود این که این جرایم بسیار سنگین است، وزارت دادگستری مدارک و شواهد کافی برای اثبات آن‌ها ندارد. هواوی هم مشخصا این اتهامات را به کل رد کرده و می‌گوید در صورت که شواهدی وجود دارد، بهتر است به صورت عمومی منتشر شود. مدیر امنیت سایبری هواوی، جان سافولک (John Suffolk) در این رابطه گفته است:
 
ما تنها می‌گوییم که پنهان‌کاری نکنند و خجالت نکشند. اسناد را منتشر کنند و اجازه دهند کل دنیا نظاره‌گر باشند.
 
آقای سافولک مستقیما به اتهامات وارد شده به این کمپانی مبنی بر ایجاد بک دور‌ها برای جاسوسی از شبکه‌های مخابراتی کشور‌های دیگر اشاره می‌کند. او همچنین به شواهدی اشاره می‌کند که در پی آن هواوی به سرقت اطلاعات سری و سوءاستفاده از آن‌ها برای تقویت خود متهم شده است. اون در همین رابطه می‌گوید که اگر حکم بر سرقت اطلاعات بود، دیگر شرکت‌های این حوزه نیز باید با همین نرخ، رشد می‌کردند. او در ادامه می‌گوید  اگر اطلاعات سری سودآوری وجود داشته باشد که هواوی از رقبای خود دزدیده، آن‌ها هم همانند پا به پای کمپانی باید رشد می‌کردند.
 
پیش از این که هواوی توسط آمریکا تحریم شود، این کمپانی در مسیر رسیدن به رتبه یک تولیدات گوشی هوشمند در دنیا قرار داشت و می‌توانست امثال سامسونگ را به زیر بکشد. با این حال تحریم‌ها چندان روی سهم بازار این کمپانی چینی تاثیر نگذاشته و در حال حاضر در رتبه دوم و بالاتر از شرکت‌هایی مانند اپل قرار گرفته است. سافولک در آخر می‌گوید:
 
اعتقاد کاربران ما، همان طور هم که در ۳۰ سال گذشته دیده‌اید، به ما نشان می‌دهد که در رابطه با این اتهامات چه عقیده‌ای خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.