اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 15, 2020
16:37 شنبه، 26ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108861

نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور برگزار می شود

نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور صبح یکشنبه 27 بهمن ماه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می شود.
 به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی رئیس این پژوهشگاه با اشاره به برگزاری نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور، گفت: برگزاری این رویداد با هدف معرفی نقش موثر بانوان در مـدیریت و راهـبری پروژه‌هـای مـاهواره‌ای و سامانه‌های فضایی کشور از ماه‌ها پیش در نشست‌های مستمر مدیریتی و کارشناسی، بررسی شد.
 
وی افزود، تلاش کردیم تا با نگاهی ویژه به نقش و جایگاه بانوان در صنعت فضایی و فرآهم آوردن بستری برای گردهم‌آیی و بیان‌ تجربیات تخصصی بانوان در توسعه فناوری و خدمات فضایی و همچنین بررسی چالش‌ها و فرصت‌های زنان درحوزه فضایی کشور به ارتقای باور عمومی نسبت به شایستگی بانوان کمک کنیم.
 
صمیمی تصریح کرد: این رویداد با شعار "زنان سرزمینمان را باور کنیم" برنامه‌ریزی شده تا با بیان توانمندی‌، تخصص، پشتکار و عزم بانوان ایران‌ زمین در حوزه‌های فنی و توسعه‌ای، ضمن شناساندن میزان تاثیرگذاری این قشر از جامعه و کمک به رفع چالش‌های این حوزه، از یک سو شاهد تبلور بیشتر توانمندی‌های بانوان باشیم و از سویی دیگر دختران و جوانان را به آینده درخشان این حوزه علاقه‌مند و امیدوار سازیم.
 
رییس پژوهشگاه فضایی ایران، تاکید کرد: در نخستین گام‌های فرآیند سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی، تلاش کردیم افق گسترده‌ایی را در پیش‌روی خود ترسیم کنیم تا در سال‌های آینده با ایمان به شایستگی‌ بانوان، رفع چالش‌ها و تقویت توانمندی زنان در سطح ملی، بتوانیم این رویداد را با حداکثر توان در سطح بین‌المللی نیز برگزار کنیم.
 
وی افزود: مباحث این رویداد در قالب سه پنل تخصصی تخت عناوین؛ نقش بانوان در مدیریت و راهبری پروژه‌های ماهواره‌ای، تجربیات تخصصی بانوان در توسعه فناوری و خدمات فضایی و همچنین چالش‌ها و فرصت‌های زنان در حوزه فضایی کشور برنامه‌ریزی شده و با دعوت از بانوان متخصص از تمام سطوح دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی کشور، تلاش شده با نگاهی کامل و جامع موضوعات این حوزه بررسی شود.
 
بر اساس همین گزارش، نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور صبح یکشنبه 27 بهمن ماه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.