اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 17, 2020
10:58 دوشنبه، 28ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108913

ویژگی‌های کیفی و قیمتی مودم ۴G ایرانی

تولید مودم‌ مخابراتی ۴G، با برند «لینوتک» پروژه‌ای است که تحقیق و توسعه آن بر عهده شرکت اتصالات صنعت میانه بوده و تامین تولید آن را شرکت جهان الکترونیک مستقر در شهرک صنعتی یزد انجام داده است. مودم‌های مخابراتی ۴G برای اولین بار در کشور طراحی و تولید شد. این مودم‌ از سوی اپراتورهای بزرگ کشور اعم از ایرانسل، همراه اول و سایر شرکت‌های مصرف‌کننده مودم‌ها استفاده شده است.
این مودم‌ها از نظر قیمت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی آن هستند و ویژگی متمایز آنها استفاده دومنظوره از آن است که به لحاظ طراحی منحصر به فرد، هم به‌عنوان مودم جیبی و هم با قابلیت رومیزی بودن، قابل استفاده است. پست بانک ایران حامی مالی این پروژه ملی بوده که با ارائه تسهیلات، به تولید این مودم‌ ارزشمند که جزو محصولات های‌تک و دانش‌بنیان محسوب می‌شود، عمل کرد. به‌ زودی مودم‌های بیرونی(Out Door) نیز از سوی این مجموعه همکار در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. مودم ۴G یک محصول دانش‌بنیان است که صفر تا صد، از طراحی تا تولید و عرضه آن توسط دو شرکت تولیدی ایرانی انجام شده است. تولید این مودم‌ها جزو معدود پروژه‌هایی است که بنا به انجام آغاز تا پایان کار آن توسط تیم داخلی به ویژه در ظرافت، طراحی و تکنولوژی تولید، انقلابی در صنعت کشور محسوب می‌شود.  شرکت‌های جهان الکترونیک و اتصال صنعت میانه با کمک هم این محصول را عرضه کرده و مجموعا ۲۰۰ نفر همکار که ۷۵ درصد از آنها فارغ‌التحصیلان متخصص دانشگاهی هستند در این پروژه همراه بوده‌اند. در کمتر از یک‌سال نمونه‌های مهندسی و تست‌های این محصول انجام شد و طی شش ماه به تعداد زیاد عرضه شد. «محمدمهدی افلاطونیان» مدیرعامل مجموعه جهان الکترونیک در حاشیه مراسم رونمایی از تنها مودم ۴G ساخت داخل، با توجه به سوابق گذشته و سابقه موفق این پروژه، پیشنهاد می‌کند که دولت و وزارتخانه‌های صمت و مخابرات به‌طور جدی‌تری از توانمندی و دانش داخلی حمایت کنند و مطمئن باشند که مهندسان ایرانی این شایستگی را دارند که محصولاتی در کلاس جهانی عرضه کنند و اگر این حمایت‌ها ادامه داشته باشد، قطعا می‌توان صادرات این محصول را هم داشت. او به‌طور مشخص این انتظار را دارد که هرگاه احراز شد شرکت‌ ایرانی قابلیت تولید محصولی را در کشور دارد وزارتخانه‌های مختلف اعم از صنایع و مخابرات به‌طور جدی با افزایش تعرفه واردات این محصول به‌صورت ساخته یا نیمه‌ساخته حمایت کنند. خواسته افلاطونیان این است که دولت با افزایش تعرفه، جلوی واردات آن را بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.