تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 19, 2020
11:00 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108993

عدم همکاری دستگاهها در دولت الکترونیک به رئیس جمهور گزارش می شود

 
دبیر شورای عالی فضای مجازی خواستار دریافت اسامی دستگاههای اجرایی که در پیاده سازی دولت الکترونیک همکاری نمی کنند برای ارائه به رئیس جمهور شد.
 
 ابوالحسن فیروزآبادی در دهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی که بعدازظهر امروز سه شنبه در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، از دبیر کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی خواست که اسامی دستگاه‌هایی که در خصوص پیاده سازی دولت الکترونیک همکاری نمی‌کنند را در اختیار شورای عالی فضای مجازی قرار دهد.
 
وی تاکید کرد: لیست دستگاه‌های اجرایی که حاضر به تعامل با سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات آنلاین و الکترونیکی نیستند به رئیس جمهور گزارش می‌شود.
 
این جلسه در راستای ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی با حضور نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی برگزار شد و سرویس‌های تعاملی مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی، توانیر، ثبت احوال و بخش خصوصی به بحث و بررسی گذاشته شد.
 
براین اساس مقرر شد وزارت خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان فروردین ماه، سرویس آنلاین استعلام گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان را برای فرزندان ذکور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در اختیار این سازمان قرار دهند.
 
در همین حال مقرر شد سرویس آنلاین استعلام رابطه نسبی برای صحت سنجی مشخصات فرزندان تازه متولدشده، از سوی سازمان ثبت احوال در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.
 
در خواست سرویس اصالت ضمانتنامه های بانکی، تصدیق و انطباق کدملی اشخاص با شماره شبای بانکی برای سازمان امورمالیاتی و نیز استعلام الکترونیکی گواهی عدم سوءپیشینه از سوی قوه قضائیه به پلیس ناجا برای ارائه به بخش خصوصی و بورس اوراق بهادار، از دیگر مصوبات دهمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.