بازی

فناوری اطلاعات

February 19, 2020
11:19 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1398
کد خبر: 109000

استودیو سورناگیمز از بازی‌ها و پروژه‌های جدید خود رونمایی کرد

شرکت بازی‌سازی سورناگیمز امروز (۲۹ بهمن ماه) در کنفرانس خبری خود به نام MEvent98 بازی‌های در حال ساخت و جدیدترین پروژه‌های شرکت خود رامعرفی کرد. مدیران شرکت سورناگیمز اعلام کردند که این کنفرانس پلتفرم نمایش محصولات آینده این شرکت است.
 
شرکت سورنا گیمز در این کنفرانس آخرین خبر از روند تولید بازی‌های جدید خود چون Desolation Point و what happend ارائه دادند. علاوه بر معرفی بازی‌های جدید، سورناگیمز قصد دارد با راه‌اندازی رسانه سرگرمی به حوزه تولید محتوا در زمینه سرگرمی و بازی هم وارد شود.
 
بازی what happened
دراین مراسم اطلاعاتی جدید از روند تولید بازی what happend منتشر شد. فرایند ساخت این بازی سه سال پیش آغاز شده و حال مدیران شرکت سورناگیمز در این کنفرانس اعلام کردند که این پروژه از لحاظ فنی به پایان رسیده و برای سال ۲۰۲۰ آماده عرضه روی پلتفرم‌های PC، پلی استیشن ۴ و گوشی هوشمند است.
 
 
داستان بازی موضوعی روان‌شناختی دارد که به دوران بلوغ و نوجوانی می‌پردازد. این بازی همچنین با موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ ساخته شده تا بازی از نظر بصری نیز کیفیت قابل قبولی داشته باشد.
 
بازی Desolation point
بازی  بعدی که در این کنفرانس معرفی شد، Desoliation Point بود. Desolation point یک بازی با سبک بتل رویال است که به صورت رایگان برای PC، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد.
 
حسن مهدی‌اصل، مدیرعامل سورنا گیمز  درمورد این بازی گفت: «این بازی یک پروژه عظیم بود که و یک سال ونیم گذشته تمرکز خود را روی بحث‌های زیرساخت فنی آن گذشته بودیم. حال وارد بحث طراحی و گیم پلی در این بازی شدیم.» به گفته مهدی اصل فروردین ماه ۹۹ اولین شات از داخل بازی، ویدیو و گیم‌پلی بازی را منتشر خواهند کرد.
 
 
او در ادامه اضافه کرد: «در بخش طراحی سعی کردیم المان‌‌هایی از سبک بتل‌رویال اضافه کنیم تا بازی شبیه بازی‌های مطرح جهانی نباشد و تمام امکاناتی که در بازی می‌بینید، ایده‌های خودمان است؛ مانند سفارشی‌سازی اسلحه‌ها و توجه به ورزش الکترونیکی.»
 
در ادامه این مراسم حسن چناری، کارگردان هنری بازی Desolation Point در مورد طراحی بازی گفت: «این بازی در ابتدا یک ایده بود که هرکدام از اعضای تیم تصاویر متفاوت از این ایده در ذهن داشتند. تصویرسازی‌های متعدد انجام دادیم تا به یک نقطه مشترک رسیدیم؛اما دریافتیم با یک پروژه بزرگ روبرو هستیم. به همین خاطر برای آغاز کار تردید داشتیم؛ اما پروژه را شروع کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم.»
 
او همچنین به گرافیک و جنبه بصری بازی اشاره و بیان کرد: «سعی کردیم از نظر بصری و گرافیکی اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و سطح کیفیت گرافیک این بازی از تمام بازی‌ها در ایران و منطقه بالاتر باشد. در زمینه‌های مختلف چون شخصی‌سازی و تنوع اسلحه‌ها هم کار بزرگی برای کاربران انجام دادیم و سعی کردیم تا نوآوری داشته باشیم.»
 
به گفته چناری شرکت سورنا گیمز با ساخت این بازی قصد دارد تا بازیکنان PC را با بازی ایرانی آشتی دهند. حسن مهدی‌اصل، مدیرعامل سورنا گیمز همچنین زمان تقریبی برای انتشار نسخه آزمایشی این بازی را اواخر سال آینده اعلام کرد.
 
رسانه‌ای برای سرگرمی
«رسانه سرگرمی» از دیگر پروژه‌هایی بود که سورناگیمز در کنفرانس خبری خود معرفی و از آن رونمایی کرد.  دانیال نوروزی، مدیر رسانه سرگرمی در این مورد بیان کرد: «یک سال است که روی رسانه سرگرمی کار می‌کنیم. رسانه سرگرمی جزو محصولات سورناگیمز است؛ اما استقلال کامل دارد. قصد داریم سرگرمی را به معنای واقعی معنا کنیم.»
 
به گفته نوروزی رسانه سرگرمی قرار است در ابتدا با موضوعاتی چون بازی، سینما، کمیک‌بوک و فناوری آغاز شود و آرام آرام در زمینه‌های دیگر هم تولید محتوا کنند. او همچنین تاکید کرد: «سعی کردیم تا در طراحی سایت منعطف عمل کنیم و امکانات و قابلیت‌هایی که در سایت قرار دادیم، به درخواست کاربران است. قصد نداریم کاربران در سایت تنها دیدگاه قرار دهند. بلکه در سایت سیستم داشبورد را هم راه‌اندازی کردیم.» براساس صحبت‌های نوروزی کاربران می‌توانند داشبورد را براساس موضوعات مورد علاقه خود مرتب کنند.
 
او در مورد محتوای رسانه سرگرمی هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: «سعی می‌کنیم تا در رسانه سرگرمی وابستگی کمی به متون خارجی داشته باشیم و خودمان تولید محتوا می‌کنیم. اگر همکاران در رسانه‌های دیگر مصاحبه‌ای داشته باشند، از مصاحبه‌ آنها خبر تحیلی با ذکر منبع استخراج می‌کنیم.»
 
نوروزی ادامه داد:‌ «تولیدمحتوای ویدیویی به نام سرگرمی TV راه‌اندازی کردیم که ۴ بخش دارد؛VRnight، let’s play، چک‌پوینت و چک‌پوینت پلاس.»
 
به گفته نوروزی همواره بازی‌سازان گلایه‌ دارند که تریبون تاثیرگذاری برای بازی وجود ندارد و تولید محتوای مناسبی در این زمینه انجام نمی‌شود و رسانه سرگرمی قصد دارد با بخش چک‌پوینت تربیون بازی‌سازان باشد.نوروزی پوشش سراسری رویدادها در حوزه بازی در سراسر کشور را به صورت رایگان را از دیگر رسالت‌های رسانه سرگرمی نام  برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.