تلفن همراه

گوشی

February 19, 2020
11:22 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1398
کد خبر: 109002

گوشی جدید شارپ Aquos R5G با قابلیت فیلمبرداری 8K رونمایی شد

 
شارپ رسما از جدیدترین پرچمدار خود تحت عنوان Aquos RG5 پرده برداشت. اسمارت‌فونی که در میان گوشی‌های این شرکت، به عنوان اولین مدل مجهز به فناوری 5G شناخته می‌شود و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌ای را در خود جای داده است.
 
این گوشی جدید به نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن کوآد اچ‌دی پلاس مجهز شده که در قسمت بالایی این نمایشگر، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و در قسمت پایینی نیز حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. در ساخت این نمایشگر از پنل IPS استفاده شده و به گفته شارپ از نرخ رفرش 120 هرتزی بهره می‌برد.
 
در قسمت پشتی بدنه اما شاهد بکارگیری دوربینی چهارگانه هستیم که با چیدمانی عمودی در کنار هم جای گرفته‌اند. در این دوربین از یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌‎فوتو مجهز به لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 48 مگاپیکسلی اولتراواید و در نهایت یک سنسور ToF استفاده شده است.
 
از جمله ویژگی‌های جالب توجه شارپ Aquos RG5، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 8K است که این فرآیند از طریق سنسور اولتراواید گوشی صورت می‌گیرد. در خصوص دیگر قطعات این گوشی باید گفت که توان پردازشی Aquos RG5 از طریق چیپست اسنپدراگون 855 تامین می‌شود و یک رم 12 گیگابایتی نیز آن را همراه می‌کند.
 
شارپ حافظه داخلی 256 گیگابایتی را برای این گوشی در نظر گرفته است که البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز برای ارتقای این فضا بهره بگیرند. نرم‌افزار Aquos RG5 مبتنی بر اندروید 10 است و ظرفیت باتری آن نیز برابر با 3730 میلی‌آمپر عنوان شده است.
 
بدنه Aquos RG5 به لطف برخورداری از استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. وزن این گوشی حدود 189 گرم برآورد شده است. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه این گوشی منتشر نشده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.