تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 19, 2020
11:37 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1398
کد خبر: 109004

درآمدزایی اپل زیر تیغ کرونا !

 
 
اپل به تازگی با انتشار بیانیه‌ای از افت شدید درآمدزایی این شرکت تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش تقاضا در چین خبر داده است.
 
اپل به تازگی با انتشار بیانیه ای کم سابقه خطاب به سرمایه گذاران و سهام داران خود اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا قادر نخواهد بود به پیش بینی های صورت گرفته درباره کسب درآمد و سودآوری های خود در سه ماهه اول و دوم سال مالی ۲۰۲۰ دست پیدا کند، چراکه تقاضای محصولات مختلف علی الخصوص گوشی‌های آیفون در چین که بدون شک یکی از بزرگترین بازارهای فروش برای این غول تکنولوژی آمریکایی به شمار می رفت، به شدت پایین آمده است. از طرف دیگر، تولید کارخانه فاکسکان که تولیدکننده اصلی گوشی های آیفون اپل به شمار می‌رود، به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و با محدودیت‌های فراوانی روبرو شده است.
 
ویروس کرونا از حدود دو ماه پیش تاکنون جان بالغ بر ۲۰۰۰ نفر را در چین گرفته و بیش از ۷۰ هزار نفر را در کشورهای متعدد جهان مبتلا کرده است.
 
هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و سایر مناطق شرق آسیا، سازمان بهداشت جهانی با اعلام وضعیت اضطراری در جهان از تمامی شهروندان کشورهای مختلف درخواست کرد که از هرگونه سفر غیر ضروری به مناطق پرخطر خودداری کنند.
 
همچنین بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های مختلف همچون تکنولوژی و خودروسازی نیز دفاتر و کارخانه‌های خود را تا اطلاع ثانوی در چین تعطیل کردند. بدین ترتیب تولید و عرضه محصولات مختلف تکنولوژی نیز به شدت در این بازه زمانی کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.