اپلیکیشن

تلفن همراه

February 22, 2020
15:10 شنبه، 3ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109091

آنر این هفته از جایگزین سرویس های گوگل برای موبایل هایش رونمایی می کند

 
کنگره جهانی موبایل بارسلون در موعد از پیش تعیین شده برگزار نشد و شرکت هایی که برنامه های ویژه ای برای این رویداد داشتند بر آن شده اند که کنفرانس های خبری خود را به صورت اینترنتی برگزار کنند. آنر از جمله برندهایی است که نظیر شرکت مادر خود یعنی هواوی چنین برنامه ای دارد و اعلام کرده که این هفته مراسم رونمایی از محصولات تازه اش را به صورت زنده از بارسلون استریم خواهد کرد. طبق گفته ها و شنیده ها، این شرکت قصد دارد در طول این مراسم از گوشی های آنر V30 و V30 Pro رونمایی کند که برای نخستین بار جایگزین پلی استور گوگل روی آنها نصب شده است.
 
ماه هاست که هواوی تلاش می کند برای جبران ناتوانی اش در دسترسی به اکوسیستم اختصاصی گوگل و عرضه موبایل هایش با این سرویس ها کاری بکند و در همین راستا مجموعه ای از ابزارها و سرویس ها را تدارک دیده است. این شرکت قصد داشت تا پایان سال ۲۰۱۹ سرویس های موبایلی هواوی (موسوم به Huawei Mobile Services یا به اختصار HMS) را آماده کند و از آنجایی که بدون معرفی یک گوشی جدید نمایش قابلیت های چنین سرویسی عملا غیرممکن بود رونمایی از HMS به این هفته موکول شد.
 
آنر هم که از شرکت های زیرشاخه هواوی محسوب می شود به پیروی از آن اعلام کرده به زودی از گوشی های پرچمدار آنر V30 و آنر V30 Pro همراه با این سرویس ها رونمایی خواهد کرد.

هواوی و آنر امیدوارند که HMS به جایگزین مناسبی برای سرویس های گوگل پلی بدل شود. سرویس اختصاصی هواوی علاوه بر اپ استور AppGallery، اکانت های هواوی ID، حافظه کلاود و سرویس نقشه TomTom را نیز شامل می شود (اگر به موقع آماده شود). البته تفاوت میان سرویس های موبایل هواوی و سرویس های گوگل کاملا مشهود خواهد بود اما این سرویس احتمالا مزایایی هم نسبت به امکانات و قابلیت های گوگل دارند که به زودی مشخص می شوند.
 
پخش لایو کنفرانس خبری آنر پنجم اسفند ماه (دوشنبه همین هفته) از طریق اکانت توییتر و یوتیوب آنر و راس ساعت ۹ شب به وقت تهران آغاز می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.