سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 25, 2020
11:11 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109180

نرم افزاری که شما را از فیلم ها حذف می کند

 
یک مهندس وب نرم افزاری ساخته که فرد را در فیلم های ثبت شده با وب کم حذف می کند. این فناوری به حفظ حریم شخصی فرد کمک می کند.
 
به نقل از دیلی میل، نرم افزار جدیدی ساخته شده که به افراد کمک می کند حریم شخصی خود را بهتر حفظ کنند.
 
 
 جیسون میز یکی از مهندسان وب گوگل در ویدئویی در یوتیوب الگوریتمی را نشان داد که هنگام فیلمبرداری با وب کم، انسان را به طور واقعی از پس زمینه حذف می کند.
 
این ابزار با استفاده از جاوااسکریپت ساخته شده است و در حقیقت یک پلتفرم ماشین یادگیری است که به کاربران اجازه می دهد با استفاد از شبکه عصبی گوگل، انسان را به طور خودکار از تصاویر فیلمبرداری شده با وب کم حذف کنند.
 
البته به گفته میز این فناوری هنوز کامل نشده است. در حال حاضر این فناوری بیشتر جنبه نمایشی دارد اما می توان برای مصارف مختلف از جمله حفظ حریم شخصی از آن استفاده کرد. 
 
درصورتیکه دوربین ها هک شوند، با کمک این فناوری و حذف فرد از روی فیلم، می توان از حریم شخصی او دفاع کرد. به عنوان مثال اگر هکری به وب کم فرد دسترسی یابد، این فناوری اجازه نمی دهد هکر قربانی خود را رصد کند.
 
علاوه برآن می توان این نرم افزار را در موبایل  نیز به کاربرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.