تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 29, 2020
10:56 شنبه، 10ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109294

درخواست گوگل از دولت آمریکا برای همکاری با هواوی

 
گوگل به طور رسمی از دولت آمریکا خواسته لیسانس همکاری دائم با هواوی را اعطا کند. تحریم هواوی در آمریکا، کسب و کار را برای گوگل سخت کرده است.
 
 به نقل از دیلی میل، گوگل به طور رسمی از دولت آمریکا درخواست کرده تا به همکاری با شرکت چینی هواوی ادامه دهد.
 
گوگل همراه صدها شرکت دیگر از چند ماه قبل خواستار لیسانس همکاری دائم با هواوی شده است. البته هنوز مشخص نیست تصمیم دولت آمریکا در این باره چه زمانی مشخص می شود.
 
دولت دونالد ترامپ در ماه می ۲۰۱۹ میلادی هواوی را تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور اعلام کرد و آن را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد. در نتیجه این ممنوعیت، موبایل های هواوی بدون سیستم عامل اندروید ساخته می شوند.
 
از سوی دیگر خبرگزاری آلمانی DPA اشاره کرده این ممنوعیت تجارت را برای گوگل سخت کرده زیرا هواوی دیگر از خدمات آن استفاده نمی کند. اگر دولت آمریکا به گوگل لیسانس همکاری با هواوی را اعطا کند، شرکت چینی می تواند دوباره دستگاه های خود را با سیستم عامل اندروید عرضه کند.
 
در حالیکه گوگل منتظر تصمیم دولت آمریکا درباره ادامه همکاری است، هواوی دستگاه های خود را با سیستم عامل جدیدش می سازد.
 
 هفته گذشته هواوی دستگاه جدید «میت ۳۰» را در انگلیس عرضه کرد. این دستگاه دارای یک آپدیت سیستم عامل OS به نام EMUI۱۰ است. EMUI۱۰مبتنی براندروید ومتن باز(open source)است و توسعه دهندگان می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.