تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 2, 2020
16:34 دوشنبه، 12ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109403

اتصال مستقیم بانک‌ها به اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال سریع رمز پویا

 
 
بانک مرکزی تأکید کرده است تا بانک‌ها برای تسریع ارسال رمز دوم پویا به‌صورت مستقیم به اپراتورها متصل شوند.
 
حسین محمودی، مدیر اداره‌ی کل بانک‌داری شخصی و توسعه‌ی محصول بانک ملت گفت بانک مرکزی تأکید کرده است تا بانک‌ها به منظور تسریع و تسهیل ارسال رمز دوم پویای پیامکی به‌صورت مستقیم به اپراتورها متصل شوند. او همچنین گفت تأخیر در ارسال رمز پویای پیامکی به موقعیت‌های جغرافیایی بستگی دارد؛ زمان ارسال در برخی شهرها کم‌تر از ۳ ثانیه و در برخی تا ۵۰ ثانیه طول می‌کشد که به دلیل زیرساخت‌های ارتباطی ضعیف‌تر است.
 
سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا پیش‌تر اعلام کرده بود به‌زودی مبلغ تراکنش نیز در رمزهای پویای دریافتی ازطریق پیامک درج خواهد شد تا مشتری با آگاهی از مبلغ برداشت‌شده امنیت بیشتری داشته باشد. محمودی نیز اعلام کرد در متن پیامک‌های رمز پویای بانک ملت درج می‌شود که این رمز به منظور برداشت از حساب است تا مشتری در صورتی که افراد کلاهبردار با آن تماس گرفتند که رمز را برای مسائلی مانند قرعه‌کشی و… اعلام کند، متوجه می‌شود این رمز برای برداشت از حساب است و نباید این رمز را در اختیار دیگران قرار دهد.
 
محمودی همچنین گفت مشتریان در حال عادت کردن به رمز پویا هستند و انتظار بر این است که روند فعال‌سازی رمز دوم پویا همچنان ادامه داشته باشد و مشتریان دارای تلفن همراه هوشمند به سمت راهکار اپلیکیشن رمزساز حرکت کنند.
 
درحال‌حاضر برخی افراد تمامی تراکنش‌های خود را با استفاده از اپلیکیشن‌های رمزساز بانکی انجام می‌دهند، بعضی دیگر هنوز رمز دوم پویای خود را فعال نکرده‌اند که در برخی بانک‌ها دکمه‌ی رمز دوم پویا به‌طور خودکار برای آن‌ها فعال شده است تا با انتخاب آن در صفحه‌ی پرداخت اینترنتی، رمز دوم یک‌بارمصرف برایشان پیامک شود. همچنین به افرادی که می‌خواهند از معافیت رمز دوم پویا برای تراکنش‌های تا سقف صد هزار تومان بهره‌مند شوند مهلت سه‌ماهه‌ای از سوی بانک‌ها داده شده است تا به یکی از خودپردازهای بانک مورد نظر خود مراجعه و مسئولیت انجام این قبیل تراکنش‌ها با رمز دوم ایستا را بپذیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.