اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

March 4, 2020
11:04 چهارشنبه، 14ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109449

60 هزار پایه ۵G ایجاد می‌شود

استان گوانگدونگ در چین ۶۰ هزار ایستگاه پایه ۵G را در سال ۲۰۲۰ احداث می‌کند که ۵۰ هزار پایه به زودی تکمیل می‌شود.
 
 
به نقل از شینهوا، استان گوانگدونگ در چین ۶۰ هزار ایستگاه پایه ۵G را در سال ۲۰۲۰ احداث می‌کند که ۵۰ هزار پایه به زودی تکمیل می‌شود.
 
قرار است دهکده‌ها و شهرهای این استان دارای پوشش شبکه 5G شوند و به این ترتیب برای بیش از 90 درصد جمعیت تا پایان سال این امکان فراهم می‌شود.
 
گوانگ‌دونگ یکی از استان‌های جنوب شرقی چین و مرکز گوانگ‌دونگ آن شهر گوانگ‌ژو است؛ در سرشماری سال ۲۰۱۵ میلادی، جمعیت این استان بیش از ۱۰۸ میلیون نفر اعلام شد.
 
این استان همچنین پرجمعیت‌ترین استان چین است؛ گوانگدونگ در پایان سال گذشته  از بیش از ۳۶ هزار ایستگاه پایه ۵G بهره‌برداری کرد.
 
کشور چین که قصد داشت تا سال 2020 بیش از 10 هزار ایستگاه 5 جی ایجاد کند، به تعهد خود عمل کرد؛ بیش از 90 درصد سهام شرکت چاینا تاور (China Tower) متعلق به سه اپراتور مخابراتی بزرگ این کشور با نام های چاینا موبایل (China Mobile)، چاینا تلکام (China Telecom) و چاینا یونیکام (China Unicom) است.
 
چاینا موبایل ۵ عدد از شهرهای چین را با راه اندازی ۵۰۰ مرکز در سال ۲۰۱۸ به ۵ جی مجهز کرد؛ طبق گفته دولت چین، ۵۰ شهر در سطح کشور از جمله پکن و شانگ‌های دارای اتصال ۵G هستند. پیش از راه‌اندازی حداقل ۹ میلیون نفر برای ۵G ثبت نام کرده بودند و پیش بینی می‌شود ۱۱۰ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ در چین از شبکه ۵G استفاده کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.