اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

March 4, 2020
11:27 چهارشنبه، 14ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109456

هوش مصنوعی علی‌بابا می‌تواند بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی کند

 
 
شرکت چینی علی بابا (Alibaba) موفق به طراحی سیستمی‌مبتنی بر هوش مصنوعی شده که قادر است ویروس کرونا یا همان کووید-19 را تشخیص دهد.
 
طبق گزارشی که توسط وب‌سایت Nikkie منتشر شده، علی بابا ادعا می‌کند که سیستم جدیدی که توسط متخصصان این شرکت توسعه داده شده می‌تواند با بررسی سی‌تی اسکن‌ها‌یی که از سینه بیمار گرفته می‌شود، احتمال مبتلا بودن وی به ویروس کرونا را با دقت 96 درصد تشخیص دهد.
 
طبق گفته این شرکت، سیستم مذکور این فرآیند را تنها در 20 ثانیه انجام می‌دهد؛ درحالی که پزشکان و متخصصان در بهترین حالت، حدود 20 دقیقه زمان برای این کار نیاز دارند. سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی علی بابا با بیش از 5000 تصویر و اطلاعات تاییدشده از ویروس کرونا تعلیم داده شده و در برخی از بیمارستان‌ها‌ی چین نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.
 
طبق آخرین گزارش‌ها‌، در حال حاضر حدود 100 بیمارستان و مرکز درمانی در چین از سیستم تشخیص کرونای مبتنی بر هوش مصنوعی علی بابا استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که تنها علی بابا در این زمینه، وارد عمل نشده و شرکت Ping نیز که در زمینه خدمات درمانی فعالیت دارد، از سیستمی‌با عملکردی تقریبا مشابه رونمایی کرد.
 
این شرکت با انتشار بیانیه‌ی نوشت: سیستم خوانش تصاویر هوشمن این شرکت، از زمانی که آماده خدمت‌رسانی شد در بیش از 1500 مرکز درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. بیش از 5 هزار بیماری از خدمات این سرویس به صورت رایگان بهره بردند. این سیستم قادر است تحلیل‌ها‌ و گزارش‌ها‌ی هوشمند خود را ظرف 15 ثانیه و با دقت بالای 90 درصد ارائه کند.
 
درکل، می‌توان گفت که هرچه راهکارها و ابزارهای شناسایی مبتلایان به این ویروس بیشتر باشد، می‌توان اقدامات موثرتری را در جهت پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا برداشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.