بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 4, 2020
11:32 چهارشنبه، 14ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109458

فینوداد روی ۵ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری می‌کند

 
فینوداد در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری و خرید ۵ استارت‌آپ حوزه فینتک است. هم‌اکنون مذاکرات اولیه برای به نتیجه رسیدن این سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته و این مرکز نوآوری منتظر صدور مجوزهای لازم برای طی شدن مراحل اجرایی کار است.
 
 استارت‌آپ‌های دنگی‌ پال، جی‌بی‌‌مو، جی‌بی‌نومی، جی‌بام پی و کارنو ازجمله این استارت‌آپ‌ها هستند. این استارت‌آپ‌ها بیشتر در حوزه پرداخت و (PFM (Personal Finance management فعالیت می‌کنند.
 
مدیرعامل فینوداد با تایید این خبر به پیوست گفت: «مدل فینوداد در همکاری با این استارت‌آپ‌ها مدل خرید (acquire) منصفانه است.» مهدی فقیهی برای توضیح این مدل همکاری با این استارت‌آپ‌ها اعلام کرد: «مدل همکاری ما تقریبا مانند مدل همکاری با اپلیکیشن «بله» خواهد بود. ما سعی کردیم در مدل همکاری با بله به ساختار این برنامه و گروه فنی آن آسیبی وارد نشود حتی اصرار کردیم که مدیرعاملش نیز از همان تیم انتخاب شود.»
 
 
او افزود: «البته به نظر من، بهترین روش سرمایه‌گذاری تا سقف ۳۰ الی ۳۵ درصد روی هر استارت‌آپ است، در این صورت هر استارت‌آپ می‌تواند به خوبی فعالیت کند و دوره رشد خود را سپری کند.»
 
مدیرعامل فینوداد با اشاره به برنامه‌‌های این مرکز نوآوری برای سال آینده گفت: «ما در نظر داریم طی سال آینده روی دو حوزه رگ‌تک و لندتک به صورت حرفه‌ای و تخصصی کار کنیم و این دو حوزه فعالیت نوآورانه تبدیل به نقطه تمایز فینوداد با سایر مراکز نوآوری شود.»
 
او ادامه داد: «تا کنون بیشتر تمرکزها روی استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت و فین‌تک‌ها بوده‌است؛ اما دیگر در این حوزه‌ها نوآوری به معنای دقیق کلمه وجود ندارد بلکه فعالیت‌های نوآورانه فقط منجر به نوآوری در فرایندها می‌شود و در نهایت فرایند کسب وکارها و سودآوری را تسهیل می‌کنند؛ اما ما در نظر داریم به صورت خاص روی نوآوری به مفهوم دقیقش فعالیت کنیم.»
 
فقیهی گفت: «رگ‌تک و لندتک هر دو بخش‌هایی هستند که تا کنون روی آن کار نشده است و تیم‌های زیادی نیز روی آن کار نکرده‌اند ما تصمیم داریم علاوه بر اینکه از تیم‌های فعال در این حوزه حمایت کنیم خودمان نیز برای این حوزه‌ها تیم‌سازی کنیم و فعالیت‌هایمان منجر به خلق نوآوری در این دو حوزه شود.»
 
او در بخشی از صحبت‌های خود به اقداماتی که تا کنون در فینوداد صورت گرفته اشاره کرد و توضیح داد: «طی ۲ سالی که از فعالیت این مرکز نوآوری می‌گذرد ما با رویکرد فناوری باز سعی کردیم چالش‌های موجود در سداد و بانک ملی را به صورت خاص بررسی کنیم. از همین رو طی سال گذشته تقریبا ۲۳ چالش در مورد سرویس‌ها و محصولات مختلف شناسایی شدند که با داوری‌های مختلفی که صورت گرفت در نهایت به ۱۲ چالش نهایی رسیدیم و هم‌اکنون برای رفع کردن یکی از این چالش‌ها با یک تیم به مراحله نهایی رسیده‌ایم.»
 
او در توضیح این همکاری گفت: «این تیم قرار است هوشمند سازی سرویس «بام» را پیگیری کند و با ایجاد یک ربات راهنمای بام بخشی از مشکلات پاسخگویی به مشتریان را مرتفع سازد.»
 
او ادامه داد: «در صورت نهایی شدن این قرداد و اجرای پروژه می‌توان امیدوار بود که همکاری بین صنعت و دانشگاه شکل بگیرد؛ چرا که پس از مطرح شدن این چالش ما برای اینکه تیم‌هایی برای اجرای آن انتخاب کنیم چالش‌های خود را از طریق دفتر کار مشترکی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر داریم با اساتید آن دانشگاه و دانشجویان دکترا و پسادکترا مطرح کردیم و راهکار اجرایی آن نیز از طریق آنان مطرح شد.»
 
فقیهی تاکید می‌کند که هر چند تا کنون فقط چالش‌های سداد و بانک ملی مورد بررسی قرار گرفته است اما در صورت اجرای موفق این پروژه آنها امیدوارند که در آینده بتوانند چالش‌های صنعت بانکی کشور را به این گونه رفع کنند..
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.